اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نماینده کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل؛

آموزشگاه خاتم الانبیای اتباع بیگانه اردکان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: در مراسمی با حضور نماینده کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل و معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد مدرسه خاتم الانبیای شهرستان اردکان ویژه دانش‌آموزان اتباع بیگانه رسما افتتاح شد.

آموزشگاه خاتم الانبیای اتباع بیگانه اردکان افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، نماینده کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل صبح امروز در مراسم افتتاح این مدرسه با اشاره به استاندارد بالای آموزش و پرورش در ایران اظهار داشت: ما در کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان بسیار خرسندیم از این که استاندارد بالای آموزشی در مورد دانش‌آموزان افغانی نیز رعایت می‌شود.
برنارد دویل افتتاح این مدرسه را نشان‌دهنده بینش انسانی و اسلامی جمهوری اسلامی ایران در قبال پناهندگان افغان دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران تعهد خود را در این زمینه به بهترین نحو انجام داده و این امر نشان از فرهنگ و تمدن غنی و ریشه‌دار ایرانی اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: در این مدرسه فضای مناسبی برای فرزندان پناهندگان افغانی که در شهرستان اردکان زندگی می‌کنند، فراهم شده است.
دویل بیان کرد: توجه و اهتمام ویژه نظام جمهوری اسلامی در مورد مهاجران خارجی به ویژه افاغنه که سال‌هاست در این کشور سکونت دارند، باعث افتخار دولت و مردم فرهیخته ایران است.
نماینده کمیساریای عالی امور پناهندگان در سازمان ملل ضمن تشکر از دست‌اندرکاران احداث این مدرسه استاندارد گفت: طی این 30 سال افغانستان با مشکلات و مصائب زیادی دست به گریبان بوده است.
دویل افزود: افغان‌ها ملتی اصیل و قوی هستند و با پشت سر گذاشتن مشکلات اکنون در وضعیت بهتری نسبت به قبل به سر می‌برند.
وی ضمن تشکر از خانواده‌های افغانی برای توجه به آموزش فرزندان خود تصریح کرد: دانش‌آموزان افغانی از طریق تعلیم و تربیت می‌توانند به کشور و آینده خودشان کمک شایسته‌ای داشته باشند.
دویل از افغانی‌ها خواست که از تحصیل کودکان خود در مدارس ایران ممانعت نکنند و تاکید کرد: همین دانش‌آموزان می‌توانند آینده خوبی را برای کشور افغانستان رقم بزنند و فردا به پدران و مادران خود برای اداره بهتر کشورشان کمک کنند.
وی با اشاره به هفته دانش‌آموز در ایران اظهار امیدواری کرد: این روز برای همه دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان مهاجر افغانی به خاطر افتتاح مدرسه‌شان روز فرخنده‌ای باشد.
دویل از دانش‌آموزان افغانی خواست تا نسبت به باسواد کردن والدینشان نیز کوشا باشند تا به این واسطه همه اتباع افغانی مهاجر از تعلیم و تربیت در ایران بهره‌مند شوند.
در پایان این مراسم نماینده کمیساریای عالی امور پناهندگان در سازمان ملل به اتفاق سفرا و دیپلمات‌های کشورهای اسلواکی، سوئد، کاندا،جمهوری چک، نروژ و آلمان و تنی چند از مسئولان وزارت آموزش و پرورش و اداره امور اتباع بیگانه وزارت کشور از بخش‌های مختلف این مدرسه بازدید کردند و از چگونگی تحصیل دانش‌آموزان افغانی در این مدرسه مطلع شدند.
پیش از افتتاح این مدرسه، هیئت خارجی از مهمانشهر اتباع افغانی شهرستان اردکان بازدید کردند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول