اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد

افتتاح 4 بیمارستان در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افتتاح بیمارستان‌های املش، سیاهکل، رودبار و شفت در آینده نزدیک در این استان خبر داد.

افتتاح 4 بیمارستان در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن بهبودی عصر امروز در همایش بزرگداشت هفته سلامت، نیروی انسانی را از بزرگ‌ترین سرمایه‌های کشورها دانست و اظهار داشت: بحث سلامت در نیروی انسانی بسیار مهم است.

وی، به ایجاد شبکه بهداشت و درمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اشاره کرد و افزود: شبکه بهداشت و درمان بسیار منسجم و فراگیر در کشور ایجاد شده است.

بهبودی با بیان اینکه خانه‌های بهداشت در دورترین مناطق کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان در دولت نهم و دهم به طور کامل در گیلان ایجاد شده و به حداکثر بهره‌وری رسیده است.

این مسئول، گیلان را دارای 952 خانه بهداشت دانست و خاطرنشان کرد: 22 بیمارستان اکنون در استان فعال است ضمن اینکه 16 شبکه بهداشت و درمان به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان وجود 315 اورژانس بین راهی را از قابلیت‌های استان برشمرد و ابراز داشت: نیروهای توانمند پزشکی بسیار در گیلان وجود دارد.

وی با اشاره به ارائه 11 تخصص در بیمارستان‌های ماسال، رودبار، فومن و آستارا، گفت: تعداد قابل توجهی بیمارستان برای نخستین بار در گیلان احداث شده است.

بهبودی به احداث 13 بیمارستان در شهرهای مختلف گیلان اشاره کرد و بیان داشت: بیمارستان‌های مذکور در شهرهای املش، سیاهکل، رضوانشهر، لنگرود، شفت، آستارا، تالش و همچنین بیمارستان 17 شهریور و پروفسور سمیعی در رشت در حال احداث است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیشرفت فیزیکی بیمارستان لنگرود را با حداقل 15 درصد عنوان کرد و یادآور شد: بیمارستان‌های املش، سیاهکل، رودبار و شفت با بیش از 98 درصد پیشرفت فیزیکی در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با بیان اینکه تجهیز این بیمارستان‌ها در حال انجام است، اذعان کرد: مجوزهای اولیه جذب نیروی انسانی برای بیمارستان‌های املش، سیاهکل، رودبار و شفت صادر شده است.

بهبودی به احداث مراکز بهداشتی و درمانی توسط خیران در شهرهای لاهیجان، لنگرود و رودسر اشاره کرد و افزود: مراحل اولیه نقشه بخش همودیالیز در رودسر انجام شده و با اعتبار 500 میلیون تومان توسط خیران در حال احداث است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ایجاد مرکز بهداشتی درمانی در بلوار شهید رجایی رشت توسط خیران را از جمله این اقدام‌ها برشمرد و تصریح کرد: ایجاد مرکز مشاوره ازدواج و ژنتیک با 500 میلیون تومان اعتبار توسط خیران در این منطقه آغاز شده است.

وی با اشاره به افزایش سن امید به زندگی در ایران پس از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: سن امید به زندگی در زنان 73 سال و در مردان 71 سال است.

بهبودی میزان مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در گیلان را 9.8 اعلام کرد و گفت: سال 57 بیش از 220 کودک زیر پنج سال در هر هزار تولد فوت می‌کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سال گذشته تنها یک مورد مرگ مادران باردار در استان گزارش شد، خاطرنشان کرد: این امر نشان می‌دهد شاخص‌های مطلوبی نسبت به کشورهای همسایه داریم اما کافی نیست.

وی بر برطرف کردن بیماری‌های مزمن تاکید کرد و بیان داشت: فعالیت خانه‌های بهداشت در کاهش بیماری‌های مزمن تاثیرگذار است.

بهبودی تغییر روش در زندگی در افزایش سلامت افراد را موثر خواند و اذعان کرد: تغییر روش زندگی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول