اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه کربلای مازندران خبر داد

آغاز خدمات‌رسانی بیمارستان ولایت تا 2 سال آینده

خبرگزاری فارس: معاون بهداری سپاه کربلای مازندران گفت: ساخت بیمارستان 48 تخت‌خوابی ولایت رو به رشد است و تا دو سال آینده خدمات‌دهی این بیمارستان آغاز می‌شود.

آغاز خدمات‌رسانی بیمارستان ولایت تا 2 سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسنعلی نیرین ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مرکز درمانی ولیعصر وابسته به سپاه پاسداران با اشاره به تغییرات شعار بهداشت برای تعریف سلامت اظهار داشت: مسئولان بهداشت جهانی به این نتیجه رسیدند که باید نیازهای معنوی را به دیگر شعارهای تعیین شده بهداشت جهانی اضافه کرد.

وی تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی نیز به نقش مثبت معنویت در سلامت انسان پی برد و این رکن اصلی را نیز در شعارهای خود گنجانده است.

معاون بهداری سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه در بحث بهداشت و درمان، سپاه به طور جدی ورود پیدا کرد، گفت: صدور گواهی سلامت برای نیروهای تحت امر نیز گواه این موضوع است و نیروهایی که در سپاه به کارگیری می‌شوند باید گواهی سلامت داشته باشند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه در تجهیز خدمات درمانی سپاه کربلا مازندران نخستین گام‌ها را در مازندران برداشته است، تصریح کرد: نخستین مرکز ام آر مازندران در سال 75 توسط مسئولان سپاه در مازندران راه‌اندازی شد که این مرکز خدمات مناسبی به همه اقشار جامعه ارائه می‌کرد.

نیرین با اشاره به ارائه خدمات درمانی درمانگاه ولیعصر سپاه یادآور شد: در مجتمع درمانی سپاه همه تخصص‌های مورد نیاز وجود دارد و می‌توانیم ادعا کنیم که بهترین سونوگرافی داپلر در این مرکز ارائه می‌شود.

وی به ارتقای فعالیت‌های درمانی درمانگاه انصار در منطقه راهبند ساری اشاره کرد و بیان داشت: این درمانگاه با تعرفه دولتی در منطقه محروم شهر در حال فعالیت است و مخاطبان زیادی نیز دارد. در این درمانگاه نیز تلاش کردیم که همه نوع تخصص پزشکی را ارائه دهیم.

این مسئول وجود ارائه خدمات درمانی در سپاه کربلای مازندران را یکی از ضرورت‌های این نهاد عنوان کرد و اذعان داشت: این خلاء در سپاه کربلای مازندران با توجه به وسعت خدماتی که داشت احساس می‌شد که با پیگیری‌های انجام شده خدمات درمانی در سپاه کربلا مازندران روبه رشد است.

معاون بهداری سپاه کربلای مازندران در ادامه به روند روبه رشد ساخت بیمارستان 48 تختخوابی ولایت در مازندران اشاره کرد و گفت: زمین این بیمارستان در سفر رهبر معظم انقلاب به سپاه اهدا شد.

نیرین ادامه داد: ساخت این مجتمع رو به رشد است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا دو سال آینده خدمات دهی این بیمارستان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمات درمانی سپاه تنها اختصاص به مرکز استان ندارد، اضافه کرد: در شهرستان جویبار و بابلسر نیز مرکز درمانگاهی سپاه مشغول ارائه خدمت به مردم و نیروهای مسلح است.

این مسئول تعداد متخصصان بهداری سپاه کربلای مازندران را حدود 80 نفر اعلام کرد و بیان داشت: به طور میانگین در هر ماه حدود 17 هزار نفر به مراکز درمانی سپاه در سطح استان مراجعه می‌کنند.

وی درباره نحوه نظارت بر خدمات درمانی ارائه شده توسط سپاه گفت: نظارت بر عملکرد درمانی بهداری سپاه توسط مسئولان دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود و همچنین نیروهایی که در مرکز بهداری سپاه مشغول می‌شوند باید از اداره بهداشت و درمان سپاه نیز مجوز فعالیت دریافت کنند.

معاون بهداری سپاه کربلای مازندران به ارائه خدمات درمانی پزشکان شاغل در بهداری سپاه در ستاد ارتحال امام (ره) و ستاد راهیان نور اشاره کرد و متذکر شد: خدمات‌دهی به ستاد راهیان نور از 15 اسفند شروع و تا 15 فروردین ماه ادامه می‌یابد.

نیرین در پایان در مورد نحوه خدمات‌دهی پزشکان حاضر در ستاد راهیان نور اذعان داشت: پزشکان هر شب در ستاد راهیان نور به مراکز استراحتگاه زائران مراجعه و به ارائه خدمت می‌پردازند.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول