اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان سراب:

تاخیر پرداختی بیمه‌ها بیمارستان سراب را با مشکلات مواجه کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان سراب گفت: متاسفانه تاخیر سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت به موقع مطالبات بیمارستانی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

تاخیر پرداختی بیمه‌ها بیمارستان سراب را با مشکلات مواجه کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، ابراهیم خلیل بایرامی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با انتقاد از نحوه و زمان پرداخت معوقه‌های باقیمانده به مراکز درمانی سراب اظهار کرد: در حال حاضر بیمه‌های تامین اجتماعی 9 ماه، خدمات درمانی شش ماه و نیروهای مسلح 9 ماه تاخیر در پرداخت دیون خود دارند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه مقرر شده بود تا بیمه‌ها حداقل 60 درصد در روز پس از تحویل اسناد مقداری به صورت علی‌الحساب بپردازند، افزود: پس از چند ماه بیمه‌ها از پرداخت این مبلغ نیز خودداری کردند در حالیکه این روش بسیاری از مشکلات مالی را برطرف می‌کرد.

اجرای طرح پزشک خانواده شهری از اردیبهشت ماه در سراب

بایرامی، از اجرای آزمایشی طرح پزشک خانواده شهری در سراب از اردیبهشت ماه سال‌ جاری خبر داد و افزود: هزینه‌های این طرح را بیمه خدمات درمانی بر عهده خواهد داشت.

دبیر کارگروه سلامت شهرستان سراب تصریح کرد: در این طرح به ازای هر 2 هزار و 500 نفر یک پزشک عمومی و به ازای هر 10 هزار نفر تیم سلامت متشکل از پزشک، کارشناس تغذیه، بهداشت خانواده و بهداشت روانی ارائه خدمت خواهند کرد.

بیمارستان جدید 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

رئیس شبکه بهداشت و درمان سراب از پیشرفت فیزیکی 45درصدی احداث بیمارستان 160 تختخوابی جدید سراب خبر داد و گفت: این بیمارستان در زمینی به مساحت 3 هکتار و با زیربنای 16 هزار مترمربع از سوی سازمان مسکن و شهرسازی در حال احداث بوده و تاکنون 120میلیارد ریال هزینه شده است.

اخذ مجوز دانشکده پرستاری و مامایی سراب

این مقام مسئول در بخش سلامت شهرستان سراب گفت: با تلاش‌های مسئولان استانی و شهرستانی به خصوص حمایت‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مجوز ایجاد دانشکده پرستاری و مامایی از سوی شورای گسترش دانشگاه‌ها صادر و مقدمات لازم برای پذیرش دانشجو در حال انجام است.

بایرامی افزود: در سه سال اول کلاس‌های دانشکده در محل دانشگاه آزاد اسلامی برگزار و در سه سال دانشکده در محلی که در نظر گرفته احداث خواهد شد.

کمبود متخصص رادیولوژی

بایرامی در  پاسخ به سؤالی در مورد نوبت‌دهی طولانی در سونوگرافی بیمارستان و حتی نوبت‌دهی چند روزه در بخش خصوصی اظهار کرد: البته درخواست‌های اورژانسی بیماران بستری و زیر نظر در همان روز پذیرفته می‌شود ولی به دلیل اینکه تنها یک متخصص رادیولوژی در سراب وجود دارد خدمات‌دهی به بیماران به صورت نوبتی انجام می‌گیرد.

وی افزود: به دلیل کمبود نیروی متخصص در این رشته، مشکلات در این زمینه اجتناب‌ناپذیر است.

بایرامی در عین حال وعده داد، با تربیت دو نفر نیروی متخصص طب اورژانس، سونوگرافی‌های اورژانسی از طرف آنها صورت خواهد گرفت.

بهسازی 80 درصد فضای  فیزیکی بیمارستان در چند سال اخیر

بایرامی، از نوسازی و تعویض بیش از 60 درصد تجهیزات پزشکی بیمارستان سراب و بهسازی 80 درصد فضای فیزیکی بیمارستان در راستای تکریم مراجعان و تجهیز ناوگان اورژانس به 11 آمبولانس جدید و احداث 10 باب پانسیون پزشکان مقیم به عنوان بخشی از خدمات انجام یافته در حوزه سلامت شهرستان سراب یاد کرد.

وی افزود: پاراکلینیک و اورژانس بیمارستان فعلی در 2 هزار و 800 متر مربع توسعه یافته و آماده بهره‌برداری است.

در حال حاضر در سراب یک بیمارستان 130 تختخوابی، 19 مرکز بهداشتی درمانی و 79خانه بهداشت مسئول خدمات‌دهی به مردم هستند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول