اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای آموزش و پرورش نور:

فعالیت مدارس پیش‌دانشگاهی‌ها در فروردین به کنکوری‌ها لطمه می‌زند

خبرگزاری فارس: عضو شورای آموزش و پرورش نور گفت: فعال بودن مدارس پیش‌دانشگاهی پس از فروردین به حضور در آزمون دانش‌آموزان لطمه می‌زند.

فعالیت مدارس پیش‌دانشگاهی‌ها در فروردین به کنکوری‌ها لطمه می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، محسن سجادی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش نور اظهار داشت: ادامه فعالیت کلاس‌های پیش‌دانشگاهی تا پایان اردیبهشت و برگزاری امتحانات خردادماه حضور دانش‌آموزان را برای شرکت در کنکور با مشکل مواجه می‌سازد.

وی افزود: الان با یک بام و دو هوا روبه‌رو هستیم زیرا مدارس غیرانتفاعی و برخی مدارس دولتی کلاس‌های خود را تشکیل نمی‌دهند و یا اینکه هفته‌ای یک تا دو روز آن هم برای آمادگی در کنکور کلاس برگزار می‌کنند.

این عضو شورای آموزش و پرورش نور که در مسئولیت‌های اجرایی و معاونت آموزش و پرورش هم سابقه فعالیت دارد پیشنهاد کرد: این مدارس هم از دهه دوم اردیبهشت تعطیل و امتحانات داخلی آنها برگزار شود تا دانش‌آموزان فرصت مطالعه برای شرکت در آزمون‌های دانشگاه‌ها را داشته باشند.

سجادی ادامه داد: در اول سال تحصیلی هم برای برخی از معلمان حکم آموزشی صادر نمی‌شود تا بتوان در جاهای مختلف از تجربه و توان آنها استفاده کرد ولی در برخی مدارس به این امر توجه نمی‌شود و از آنان استفاده بهینه صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: ما وظیفه داریم به مدارس دولتی توجه بیشتر داشته باشیم تا شائبه بی‌کیفیتی در این مدارس ایجاد نشود.

محمد مختاری از دیگر اعضای شورا هم بر هماهنگی‌های لازم بر استفاده از اماکن و سالن‌های ورزشی و استخرهای شنا برای شادابی دانش آموزان تاکید کرد.

نماینده شورای شهرستان نور در این شورا نیز با انتقاد از بی‌توجهی به روحیات دانش‌آموزان و توجه روانی به آنان اظهار داشت: فضای مدارس دارای شادابی نیست و همه تلاش‌ها برای آن است که فقط درس بخوانند تا با نمره بالا در کنکور قبول شوند.

یدالله خاکپور ابراز داشت: در خانه و مدرسه والدین و معلمان فقط تاکید بر درس خواندن دارند و به روحیه و روان دانش‌آموزان توجه ندارند و این امر نگران‌کننده است بنابراین باید فضای شاد در مدارس ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: مدارس علاوه بر ایجاد فضای سبز به ایجاد فضای مناسب فرهنگی شاد با همکاری مدیران و معلمان نیاز دارند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول