اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی مطرح کرد

ایجاد تحول راهبردی در فعالیت‌های جهاد دانشگاهی

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی به دنبال تحول راهبردی در این نهاد است تا بتواند مشکلی از مشکلات جامعه اسلامی را برطرف کند.

ایجاد تحول راهبردی در فعالیت‌های جهاد دانشگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدحسین یادگاری پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با تبریک سال نو اظهار داشت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، ستاد انقلاب فرهنگی برای اینکه بتواند فعالیت‌های دانشگاه را در راستای علوم اسلامی ادامه دهد جهاد دانشگاهی را تاسیس کرد که با گذشت 32 سال کارهای خوب و ارزنده‌ای را انجام داده است اما هنوز نتوانسته‌ایم توقعات نظام را صد در صد برآورده کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های اصلی که بر عهده جهاد دانشگاهی گذاشته شد، پل ارتباطی میان دانشگاه و صنعت بود که در این راستا کارهای خوب و ارزنده‌ای صورت گرفت.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه این نهاد انقلابی در حوزه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و تولید محصول فعالیت می‌کند، گفت: مهم‌ترین کارهای جهاد دانشگاهی به دو بخش فرهنگی و پژوهشی تقسیم می‌شود که مهم‌ترین آنها بحث سلول‌های بنیادین است که توسط مرحوم آشتیانی پایه‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه در بحث ناباروری حدود 30 تا 40 درصد خانوارها می‌توانند موفق باشند، گفت: در این حوزه پژوهشگاه رویان و ابن سینا خدماتی را ارائه می‌کنند که خود مزایایی چون جلوگیری از خروج ارز از کشور و نیز عدم تاثیرات فرهنگی کشورهای خارج روی خانواده‌ها را به دنبال دارد.

یادگاری در عین حال از انجام کارهای صورت گرفته در زمینه فنی مهندسی، علوم پایه و کشاورزی خبر داد و در خصوص فعالیت‌های فرهنگی گفت: از بدو تاسیس جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌ها، کارهای فاخر فرهنگی انجام شده که اصلی‌ترین آن فعالیت‌های قرآنی زیرمجموعه سازمان فعالیت‌های قرآنی است.

وی بحث بزرگداشت فرهیختگان و اندیشمندان قرآنی، پژوهش محوری در مسائل قرآنی، انتشار مجله رایحه، فعالیت خبرگزاری قرآنی(ایکنا) با 40 زبان بین‌المللی را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این نهاد برشمرد.

رئیس جهاد دانشگاهی خبرگزاری ایسنا و سازمان دانشجویان را دیگر بخش‌های جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود: سازمان دانشجویان وظیفه ارتباط دانشجویان با دانشگاه را برعهده دارد ضمن آنکه سایت خبری تحلیلی را در رابطه با بیداری اسلامی دایر کرده که مسائل مرتبط با آن در این سایت منعکس خواهد شد.

وی تصریح کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی در کنار دانشگاه‌ها فعالیت خوبی دارد اما به آن توقع صد در صد نظام نرسیده‌ایم و به دنبال تحول راهبردی در جهاد دانشگاهی هستیم تا بتواند مشکلی از مشکلات جامعه اسلامی را برطرف کند هرچند نباید منکر زحمات دوستان در گذشته شد اما باید نسبت به گذشته ارتقای بیشتری در فعالیت‌ها با تغییر زیرساخت‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول