اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90 صورت گرفت

کسب 21 رتبه برتر کنکور سراسری توسط دانش‌آموزان خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: کسب 21 رتبه تک رقمی و دو رقمی کشوری در کنکور سراسری به همت دانش‌آموزان خراسان‌رضوی از توفیقات مهم این معاونت در سال گذشته بوده است.

کسب 21 رتبه برتر کنکور سراسری توسط دانش‌آموزان خراسان‌رضوی

رمضان نیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد گفت: برگزاری نخستین همایش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مشهد با شرکت مدیران مدارس و برگزاری همایش تجلیل از نخبگان علمی و آموزشی شهرستان گناباد از جمله برنامه‌های اجرایی سال 90 بوده است.

نیری با اشاره به برگزاری دوره ضمن خدمت تولید و کاربرد ابزارهای آموزش و انتقال آموزش‌های لازم برای اجرایی‌شدن کلاس‌های موضوعی در سطح مدارس استان خراسان‌رضوی و برگزاری جلسه توجیهی ویژه مدیران مجتمع‌های آموزشی و پرورشی شهری افزود: معاونت متوسطه در سال 90 مقام نخست دومین المپیاد علمی دانش‌آموزی ملی نانو توسط دانش‌آموزان خراسان‌رضوی را کسب کرده است.

معاون آموزش متوسطه افزود: تدوین گزارش ارزیابی عملکرد پنج ساله از مسابقات آزمایشگاهی و کارگاه رایانه کشوری گروه تکنولوژی و گروه‌های آموزش متوسطه استان خراسان‌رضوی و برگزاری دوره ضمن خدمت طراحی و تحلیل آزمون‌های پیشرفت تحصیلی و متناسب‌سازی و الگوسازی روپوش مشترک برای دانش‌آموزان دختر و پسر و همکاران در مدارس از جمله برنامه‌های مؤثر این معاونت است.

نیری با اشاره به برگزاری جشن ستارگان برای تجلیل از دانش‌آموزان نخبه خراسان‌رضوی که موفق به کسب رتبه‌های برتر در سطح کشور و در عرصه‌های المپیادهای علمی، جشنواره‌های خوارزمی، جابر بن حیان و مسابقات قرآن، نهج البلاغه، اذان شعر و داستان و هنرهای دستی و تجسمی و هم‌چنین کنکور سراسری، با حضور استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی و خانواده‌های معزز شهدای گران‌قدر شهید احمدی‌روشن و شهید قشقایی افزود: کسب رتبه اول کنکور سراسری در گروه آزمایشی علوم تجربی توسط دانش‌آموز خراسانی نیز از توفیقات خوب معاونت متوسطه در سال قبل است.

نیری گفت: تدوین طرح آموزش مؤثر قرآنی برای اجرا در  دبیرستان‌های سراسر کشور در راستای اجرای طرح‌های 32 گانه کیفیت بخشی دفتر معاونت آموزش متوسطه وزارت و پیش‌بینی‌های لازم برای اجرای طرح اردوهای مطالعاتی دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی در ایام نوروز و در پایگاه‌های تعیین شده در همه شهرستان‌ها، مناطق و نواحی استان به صورت روزانه یا شبانه‌روزی از جمله اقدامات اجرایی این معاونت است.

نیری با اشاره به  برگزاری آزمون‌های پیشرفت تحصیلی و ارائه کارنامه جامع دانش‌آموزان و نیز ارائه گزارشات به مدیران مدارس و کارشناسان ادارات و ایجاد قرائت‌خانه مطالعاتی در نوبت بعد از ظهر مدارس افزود: ارائه کارنامه‌های هشدار به اولیای دانش‌آموزان برای اطلاع‌رسانی وضعیت درسی آنان و دایر نمودن دبیرستان‌های ویژه دانش‌آموزان متأهل از جمله کارهای اجرایی سال گذشته است.

معاون آموزش متوسطه استان گفت: لایه‌بندی مدارس بزرگ‌سالان در سه بخش کار و دانش، نظری و فنی حرفه‌ای و تحلیل وضعیت درسی و منابع کنکور سراسری و اصول آزمون‌سازی کنکور با حضور معاونان و کارشناسان سازمان سنجش از جمله برنامه‌های این معاونت در کارنامه سال 90 قراردارد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول