اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خبر داد:

جهش 11 پله‌ای خوزستان در رتبه کنکور سراسری

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: دانش‌آموزان استان در رتبه‌بندی کنکور امسال رتبه 15 را کسب کردند که این رتبه در چهار سال گذشته 27 بود.

جهش 11 پله‌ای خوزستان در رتبه کنکور سراسری

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی ظهر امروز در مراسم تجلیل از رتبه‌های زیر 1000 کنکور سراسری سال 90 و مدال آوران المپیادها در محل تالار فردوسی اهواز اظهار کرد: دانش‌آموزان استان در رتبه بندی کنکور امسال رتبه 15 را کسب کردند که این رتبه در چهار سال گذشته 27 بوده و این جهش در رتبه بندی نشان می‌دهد که دانش‌آموزان از لحاظ علمی در جایگاه قابل قبول و مطلوبی قرار دارند.

وی افزود: جهش ۱۱پله‌ای در رتبه‌بندی کنکور طی چهار سال اخیر نشان می‌دهد دانش آموزان استان از لحاظ علمی پربار بوده و در جایگاه خوبی قرار دارند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در خوزستان پایین است، افزود: درخواست تغییر منطقه و قرار گرفتن در مناطق برخوردارتر از لحاظ پذیرش دانشجو ارائه شده اما باید در استان هم تلاش کرد و سطح علمی دانش‌آموزان را ارتقا داد تا در رده‌های پنج به بالا در کنکور برسیم  و در این صورت است که دانش‌آموزان خوزستانی می توانند از ظرفیت تمام دانشگاه‌های کشور استفاده کنند.

حجازی، با اشاره به تحولی که در نگاه عالمانه به مسائل آموزش و پرورش طی چهار سال گذشته رخ داده است، تصریح کرد: در گذشته تمرکز بیشتر بر مسائل معیشتی کارکنان بود ولی در حال حاضر علاوه بر مسائل قبلی، جنبه‌ها و نیازهای گوناگون آموزش و پرورش استان نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی تعامل بین سه رکن دانش آموزان، معلمان و نهاد خانواده را از مهم ترین امور برشمرد و از مسئولان خواست آن را هدف‌گذاری کنند و با تشریح نیازهای این بخش جهت اجرای طرح استقرار ساختار جدید نظام آموزشی - تربیتی  3- 3- 6 حمایت نهادهای توانمند صنعتی در استان را برای رفع کمبودها امری ضروری دانست.

استاندار خوزستان با اعلام اینکه در حال حاضر 3 هزار و 257 کلاس برای استقرار نظام آموزشی تربیتی جدید موجود است که 512 کلاس از این تعداد شرایط لازم را ندارند، تأکید کرد: باید تا قبل از آغاز سال تحصیلی 92-91 که زمان اجرای این طرح است، با بهره مندی از بودجه سال 91 مناسب سازی این کلاس های درس محقق شود.

در این مراسم از حدود 112 نفر از پذیرفته شدگان برتر کنکور سراسری  90 و مدال آوران المپیادهای علمی و نخبگان خوزستان قدردانی شد.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول