اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای اطلاع‏رسانی استان سمنان:

پاسداشت خدمات دولت برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان گفت: به مناسبت صدمین سفر استانی،‌ برنامه‌های مختلفی را در حوزه خدمت رسانی به اطلاع مردم می‌رسانیم.

پاسداشت خدمات دولت برگزار می‌شود

ایرج کارخائی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان، با اشاره به آستانه ورود به صدمین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان‏ها اظهار کرد: به منظور پاسداشت و بزرگداشت سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت که یکی از دستاوردها و برنامه‏های پرافتخار دولت‏های نهم و دهم است، برنامه‏های ویژه‏ای تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: از ابتکارات شخصی رئیس جمهور که با توجه به اصول چهارگانه دولت با عنوان مهرورزی، عدالت‏محوری، رشد و تعالی و خدمت به بندگان انجام پذیرفته، انجام 98 سفر در استان‏ها است.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان گفت: بناست در صدمین سفر، برنامه‏ها و مراسم مختلفی هم به صورت متمرکز در مشهد مقدس و هم در سطح استان‏ها و شهرستان‏ها برگزار شود.

* افزایش نشاط مردم از اهداف پاسداشت صدمین سفر رئیس جمهور است

کارخائی خاطرنشان کرد: از جمله اهداف و برنامه‏های مختلف، پاسداشت صدمین سفر، ایجاد فضای امید و نشاط بیشتر در بین مردم با انعکاس و اطلاع‌رسانی کامل، جامع و مناسب دستاوردها و خدمات دولت خدمتگزار، خصوصاً در راستای اجرای پروژه‏ها، طرح‏ها و مصوبات سفرها و تبیین و تشریح جلوه‏های زیبای خدمت‏رسانی در سطح شهرستان‏ها و اقشار مختلف مردم به ویژه محرومان و نقاط دورافتاده در حوزه ارتباطات مردمی است.

وی تصریح کرد: فرهنگ‏سازی و نهادینه کردن فرهنگ خدمت‏رسانی، مردم‏داری، شیوه مدیریت جدید در سطح جامعه و سازمان‏ها و دستگاه‏های اجرایی است جزو مهم‌ترین اهداف کاری ما خواهد بود.

* تجلیل از پیگیران اجرای مصوبات سفرهای استانی دولت

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان هم‌چنین به برنامه‏های مختلف در خصوص صدا و سیما در امر اطلاع‌رسانی اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت و توانایی مطبوعات و رسانه‏های گروهی، انجام تبلیغات محیطی با شیوه‏های مختلف از نتایج اجرای مصوبات سفرها، تقدیر و تجلیل از افرادی که در بخش‏های مختلف پیگیر اجرای مصوبات سفرها هستند در اولویت این برنامه است.

وی ادامه داد: همچنین زمینه برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد، افتتاح ده‏ها پروژه کوچک و بزرگ و برگزاری میزگردهای مختلف با حضور صاحب‏نظران، اساتید، کارشناسان و نخبگان برای تبیین هر چه بیشتر دستاوردهای سفرها از دیگر برنامه‏ها است.

* آشنایی نسل جوان با سفرهای استانی

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان، هم‌چنین برگزاری جشنواره‏های مختلف فرهنگی، هنری را از جمله برنامه‌های شاخص این برنامه پاسداشت اعلام کرد.

وی یادآور شد: در عرصه خبر، فیلم، عکس، وبلاگ، شعر، داستان، خاطره‏نویسی، نقاشی، نغمه‏های محلی و دل‏نوشته‏ها با موضوع سفرهای استانی برنامه محتوایی خواهیم داشت.

رونمایی از سایت متمرکز خدمت در عرصه اطلاع‌رسانی و رونمایی از تمبر یادبود صدمین سفر به عنوان یادبود این اقدام دولت اشاره کرد و گفت: تولید محتوا و ترویج ادبیات خدمت‏رسانی به مردم، جمع‌آوری 100 جمله و کلام شاخص در خصوص سفرهای رئیس جمهور از دیگر برنامه‌های مراسم گرامیداشت سفر رئیس جمهور به استان سمنان است.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان تأکید کرد: آشنایی نسل جدید خصوصاً کودکان و نوجوانان با دستاوردهای سفرها از محورهای مهم این برنامه پاسداشت است.

* نامه‌های مردمی و دستاورهای آن مورد توجه است

کارخائی توجه ویژه به نامه‏های مردمی و دستاوردهای آن در سطح اقشار مختلف مردم را از عمده برنامه‏های این رویداد مهم برشمرد.

وی برگزاری دیدارها و ملاقات‏های عمومی استاندار و مدیران با مردم برای بررسی مسائل و مشکلات مردمی، تهیه فیلم مستند از عملکرد دولت‏های نهم و دهم در استان با همکاری صدا و سیما را در ادامه مردم‌محوری برنامه دانست.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان گفت: برگزاری برنامه‏های مختلف فرهنگی و هنری برای دانش‏آموزان، دانشجویان و اجرای برنامه‏های ورزشی با موضوع سفرها از دیگر اولویت‌های کاری ما در ارائه پاسداشت صدمین سفر استانی خواهد بود.

* دستاورهای سفرهای استانی کتاب می شود

کارخائی تهیه کتاب دستاوردها در قالب کارنامه خدمت را از دیگر اقدامات برگزاری این مراسم عنوان کرد و افزود: زمینه‏سازی برای بازدید اقشار مختلف مردم از طرح‏ها و پروژه‏های مختلف از جمله برنامه‏ها و اهداف پاسداشت صدمین سفر رئیس جمهور به استان‏ها است.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: با تأکید استاندار سمنان، ستاد هماهنگی در استان سمنان برگزار شده و کمیته‏های مختلفی هم در این رابطه در نظر گرفته شده است که با این محور کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی به مسئولیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته عمرانی با مسئولیت معاون امور عمرانی استانداری سمنان و کمیته ارتباطات مردمی با مسئولیت مدیریت بازرسی و ارزیابی عملکرد استانداری تشکیل شده است.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان ادامه داد: کمیته سیاسی اجتماعی با مسئولیت مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری، کمیته امور شهری با مسئولیت مدیرکل دفتر امور شهری استانداری و کمیته پشتیبانی با مسئولیت معاون توسعه و مدیریت و منابع انسانی استانداری سمنان تشکیل شده است.

کارخائی گفت: دبیرخانه ستاد هم در روابط عمومی استانداری سمنان فعال بوده و بناست مشابه همین ستادها و کمیته‏ها در سطح شهرستان‏ها به ریاست فرمانداران و با حضور دیگر دستگاه‏ها تشکیل شود.

* مراسم صدمین سفر استانی فرصتی برای آگاهی عمومی

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان گفت: مراسم صدمین سفر فرصت مناسبی است که عموم مردم از خدمات و اقدامات دولت خصوصاً در بحث پروژه‏ها و مصوبات آگاه شوند و در این رابطه لازم است تا مسئولان روابط عمومی‏ها به نحو شایسته‏ای با شیوه‏های مناسب تبلیغاتی دستاوردها و اقدامات دستگاه‏های مربوطه را اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول