اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بخش بهداشت و درمان

اجرای 50 درصد از مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به هرمزگان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان گفت: 50 درصد از مصوبات دور سوم سفر هیئت‌ دولت به استان اجرایی شده است.

اجرای 50 درصد از مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد شکاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان هرمزگان اظهار داشت: پیگیری در تأمین اعتبار و راه‌اندازی بالگرد هوایی برای خدمات اورژانس هوایی از اولویت‌های حوزه درمان است که به طور جدی توسط دانشگاه علوم پزشکی مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به سه سفر هیئت دولت به استان هرمزگان بیان داشت: در سه دوره سفر رئیس جمهور به همراه هیئت دولت به استان هرمزگان 42 بند در بخش بهداشت و درمان مصوب شده که در دور سفر اول 10 بند، دور دوم 16 بند و دور سوم نیز 16 بند به تصویب رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان یادآور شد: مصوبات بهداشت و درمان در دور اول و دوم صد درصد اجرایی شده که موجب افزایش سرانه خدمات بهداشتی درمانی و آموزشی در هرمزگان شده است.

شکاری اضافه کرد: اجرایی شدن مصوبات بهداشت و درمان در هرمزگان افزایش سرانه خدمات بهداشتی درمانی و آموزشی و افزایش سرانه فضاهای بهداشتی درمانی و آموزشی به همراه دارد.

وی هم‌چنین به اجرایی شدن بیش از 50 درصد مصوبات حوزه بهداشت و درمان دور سوم هیئت دولت اشاره کرد و افزود: در سفر سوم هیئت دولت به استان هرمزگان 16 بند مصوب شده که ساخت بیمارستان مادر و کودک، پژوهشکده نظام سلامت، ساختمان انتقال خون بندرعباس، بیمارستان دوم میناب از اهم برنامه عمرانی بهداشت و درمان بود که بیمارستان‌های مذکور مجوز 215 را گرفته که از سال 91 ساخت آنها آغاز خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان با اشاره به 16 بند مصوب شده در سفر سوم هیئت دولت یادآور شد: از 16 مصوبه در دور سوم سفر هیئت دولت دو پروژه اجرایی شده و 10 پروژه در دست اقدام است و چهار پروژه هنوز اجرایی نشده که در سفر چهارم هیئت دولت پیگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیگیری و تأمین اعتبار در خرید و راه‌اندازی یک فروند بالگرد هوایی برای خدمات اورژانس هوایی از اولویت‌های حوزه درمان است که به طور جدی توسط دانشگاه علوم پزشکی در سفر چهارم هیئت دولت مطرح خواهد شد.

شکاری با اشاره به اهمیت بالگرد هوایی برای ارائه خدمات اورژانسی اذعان داشت: با توجه به وجود 14 جزیره در استان هرمزگان راه‌اندازی یک فروند بالگرد اورژانسی ضروری است تا بتوان مصدومین و بیماران را به مراکز تخصصی انتقال داد.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول