اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جیرفت:

جنوب کرمان ظرف تجلی‌گر خدمات دولت‌ است

خبرگزاری فارس: فرماندار جیرفت گفت: جنوب کرمان تجلی‌گر خدمات دولت‌های نهم و دهم است و به اندازه 300 سال نسبت به گذشته توسط این دولت‌ها در منطقه جنوب کار انجام شده است.

جنوب کرمان ظرف تجلی‌گر خدمات دولت‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، ابراهیم غنچه‌پور ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان جیرفت اظهار داشت: از سال‌ها پیش شاهد هستیم که مقام معظم رهبری همراه با پیام نوروزی خود یک عنوان برای سال جدید انتخاب می‌کنند.

وی این نامگذاری‌ها را بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: ایشان علاوه بر هدایت انسان‌ها به سوی تعالی در راستای برنامه‌ریزی برای توسعه اقتصادی کشور نیز تلاش می‌کنند.

غنچه‌پور تصریح کرد: اگر از سال 73 تاکنون این عنوان‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهیم به یک مجموعه از عنوان‌های مدبرانه و کارشناسی شده در راستای توسعه اقتصادی کشور دست پیدا می‌کنیم.

وی ابراز داشت: البته به اذعان ایشان «این نامگذاری‌ها به خودی خود نه موجب پیشرفت کشور می‌شوند و نه یک شعار صرف هستند»، بلکه باید به عنوان یک رویکرد جهادی سرلوحه کار مسئولان قرار گیرند.

غنچه‌پور بیان داشت: شعار «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» باید به عنوان استراتژی کار همه مسئولان قرار گیرد تا با توجه به آن در راستای اهداف عالی انقلاب گام بردارند و بر اساس باور و اعتقاد قلبی خود به آن عمل کنند.

فرماندار جیرفت گفت: به ازای هر یک‌میلیارد دلار واردات کالای قاچاق که در کشور صورت می‌گیرد، 100 هزار فرصت شغلی از دست می‌رود.

غنچه‌پور عنوان کرد: به همین دلیل می‌طلبد تا با برنامه‌ریزی در عرصه‌های مختلف به جنبه حمایتی کار، کارگر و اجناس داخلی که مشابه آنها در خارج وجود دارد، توجه شود و همگام با سیاست‌های دولت در راستای عمل به این شعار حرکت کنیم.

وی اذعان داشت: در سال گذشته دولت در سراسر کشور به ویژه استان کرمان و شهرستان جیرفت عملکرد خوبی داشته است که هم از نظر آماری و هم فیزیکی ملموس و آشکار است.

غنچه‌پور خاطرنشان کرد: در سال 90 کارهای زیربنایی مهمی مانند راهسازی، آبرسانی، برق‌رسانی، مسکن، بهداشت و ... در جنوب کرمان انجام گرفته است.

وی دو کار بسیار عظیم و مهم سرشماری نفوس و مسکن و انتخابات را از فعالیت‌های شاخص شهرستان جیرفت در سال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: این منطقه در سرشماری به عنوان یکی از شهرستان‌های برتر کشور انتخاب شد و انتخابات آن نیز در صلابت و سلامت کامل برگزار شد.

غنچه‌پور تصریح کرد: انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان جیرفت نسبت به دوره‌های قبل از حواشی بسیار کمی برخوردار بود، زیرا مسئولان تمام همت و تلاش خود را در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و آزاد انجام داده‌اند.

وی رمز موفقیت برگزاری انتخابات سالم در شهرستان را اتحاد مسئولان ذکر کرد و افزود: کسی این حق را ندارد که انجام آن را به شخص خود اطلاق کند، بلکه این رویداد بزرگ کاری تیمی و دسته‌جمعی بود که در سایه وحدت و همدلی حاکم بر شهرستان صورت گرفت.

غنچه‌پور جنوب کرمان را به عنوان ظرف تجلی‌گر خدمات دولت‌های نهم و دهم خواند و بیان داشت: به اندازه 300 سال نسبت به گذشته توسط این دولت‌ها در منطقه جنوب کار انجام شده است، اما با وجود ظرفیت‌های فراوانی که وجود دارد، این منطقه هنوز به جایگاه واقعی و شایسته خود دست پیدا نکرده است.

وی ابراز داشت: این عقب‌ماندگی به خود مردم و مسئولان برمی‌گردد که باید با تلاش زمینه و بستر لازم را برای توسعه و آبادانی منطقه جنوب فراهم کنند.

غنچه‌پور عدم همسویی نماینده جنوب کرمان با دولت را بزرگ‌ترین آسیب این منطقه ذکر و عنوان کرد: اکنون با انتخاب نماینده‌ای همسو با سیاست‌های دولت بزرگ‌ترین برگ زرین افتخار در تاریخ این شهرستان به دست آمده است.

فرماندار جیرفت با تأکید بر ایستادگی در مقابل افراد سودجو و تفرقه‌افکن در میان مسئولان شهرستان گفت: اکنون نتیجه انتخابات با کنار گذاشتن اختلافات و تعامل و همکاری موجب توسعه و آرامش در فضای شهرستان جیرفت می‌شود.  

غنچه‌پور انتخابات سال 90 را بهترین و سالم‌ترین انتخابات در شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: طبق مستندات موجود عدالت کامل در میان چهار کاندیدا در هیئت‌های اجرایی، نظارت و نمایندگان فرماندار برقرار بود.

وی با توجه به نامگذاری سال جدید اظهار داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید در تمام زمینه‌ها حتی پذیرایی‌های خود در مجالس و نشست‌ها تولیدات داخلی را مصرف کرده و سیاست حمایتی نسبت به آن را در پیش گیرند.

غنچه‌پور تصریح کرد: با وجود اینکه در ایام تعطیلات نوروز سال جاری حضور مسافران، گردشگران و میهمانان نوروزی در شهرستان جیرفت حدود 40 درصد افزایش داشته است، ستاد تسهیلات نوروزی خدمات رفاهی و امنیتی مناسبی برای آنان فراهم کرده است.

وی افزود: همچنین با تلاش نیروهای نظامی و انتظامی و مأموران پلیس راه کمترین حوادث را در ایام نوروز داشته‌ایم که جای تقدیر فراوان دارد.

غنچه‌پور بیان داشت: تکریم ارباب رجوع، اجرای طرح قرآنی، شرکت در نماز جمعه و همچنین برنامه‌ریزی برای سلامت سالمندان در هفته سلامت توسط تمام دستگاه‌های اجرایی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستان تشکیل شده است، ابراز داشت: باید با همکاری تمام دستگاه‌ها و اطلاع‌رسانی به مردم، همگان را در بهره‌گیری از برکات آن بهره‌مند کرد.

غنچه‌پور با تبریک روز ملی فناوری هسته‌ای عنوان کرد: دستیابی به انرژی هسته‌ای یکی از مهم‌ترین دستاوردها و برکات نظام جمهوری اسلامی و خدمات دولت نهم و دهم است.

انتهای پیام/ی10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول