اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری‌‌ خبر داد

سند دار شدن 130 میلیون هکتار از اراضی ملی کشور

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری‌ گفت: 130 میلیون هکتار از اراضی ملی تا کنون سنددار شده است.

سند دار شدن 130 میلیون هکتار از اراضی ملی کشور

محمدتقی عموزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: در برنامه‌ریزی برای بخش کشاورزی باید منابع پایه حفظ شده و برنامه‌ریزی مطلوبی در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه 130 میلیون هکتار از اراضی ملی تا کنون سند دارد شده است، افزود: سند دار کردن اراضی از برنامه‌های این سازمان محسوب می‌شود.

‌معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری‌ از اجرای طرح کاداس منابع طبیعی با همکاری سازمان ثبت استاد و املاک کشور خبر داد و گفت: به دلیل وجود اختلاف بین منابع طبیعی و مردم این طرح اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به بخشنامه 11 بهمن سال گذشته وزارت کشاورزی یادآور شد: طبق این بخشنامه باید با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این اختلافات به حداقل برسد.

عموزاده با بیان اینکه در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی طرح توسعه بخش کشاورزی مورد توجه قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: برای اجرای مطلوب این طرح هدف‌گذاری انجام شده و یک میلیون هکتار از اراضی شناسایی و استعدادیابی شده و کاربری‌های مختلف آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ساماندهی نیروهای بیکار را در قالب تشکیل تعاونی‌ها از دیگر برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و افزود: با تشکیل تعاونی‌ها زمینه اشتغال در یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی محقق می‌شود.

‌معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری‌ در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت جنگل‌های کشور را نسبت به دهه گذشته مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: از سال 84 حدود 10 درصد از جنگل‌های کشور احیا و اصلاح شده است.

وی از توسعه 100 هزار هکتاری جنگل‌های شمال کشور خبر داد و گفت: در زمینه حفاظت از جنگل‌ها نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت می‌گیرد.

عموزاده با بیان اینکه از نظر نیروی انسانی بر طبق استانداردهای جهانی حرکت نمی‌کنیم، تصریح کرد: اعتبارات این بخش نیز به اندازه کافی در اختیار این بخش قرار نمی‌گیرد، که خوشبختانه در برنامه پنجم پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری از نظر اصلاح، ایجاد و توسعه جنگل‌ها فعالیت‌های مطلوبی انجام می‌شود، یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول