اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌مسؤلان جدید اداره کل منابع طبیعی فارس معرفی شدند

خبرگزاری فارس: مراسم تودیع و معارفه دو تن از مسؤلان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس برگزار شد.

‌مسؤلان جدید اداره کل منابع طبیعی فارس معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، همزمان با آغاز سال جدید مراسم تودیع و معارفه دو تن از مسؤلان این اداره کل با حضور معاونان، روسای ستادی و جمعی از کارشناسان برگزار شد.

در این مراسم رویین تن منوچهری به عنوان سرپرست جدید معاونت آبخیزداری منابع طبیعی فارس منصوب و از خدمات محمد رضا خوشنامی در زمان تصدی این پست با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

همچنین علی اکبر کریمی به عنوان سرپرست جدید اداره اجرائی آبخیزداری این اداره کل معرفی و از خدمات قاسم متاله مسؤل پیشین این پست قدردانی شد.

سید کاظم بردبار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در این مراسم با تبریک انتصابات جدید و قدردانی از زحمات و خدمات روسای سابق اظهار امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت‌های موجود و شناخت استعدادهای ناشناخته و بهره‌گیری از نیروهای متخصص در این بخش که از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت جدید است، برای اعتلای آن و حل مشکلات گام برداشته شود.

وی با اشاره به حساسیت حوزه کاری و تکالیف موظفی در خانواده منابع طبیعی بیان داشت: کار اجرایی در این بخش نیازمند دقت، توجه و تعامل بالا است.

وی اضافه کرد: از اینکه در مسؤلیت حفظ و حراست از انفال و عرصه‌های منابع طبیعی خدمت می‌کنیم خود افتخار بزرگی است و امیدواریم در سایه الطاف الهی و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب که سال 91 را به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کرده‌اند، بیش از پیش با همراهی و همدلی تمام همکاران در مجموعه این اداره کل گام برداریم.

سرپرست جدید معاونت آبخیزداری اداره کل فارس نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های این بخش در سال جدید، رسالت اصلی فعالیت‌های آبخیزداری در امور زیربنایی حوزه‌های آبخیز را حفاظت خاک، کنترل فرسایش و رسوب، مهار سیل و ارتقای پوشش گیاهی و حفاظت از منابع آب و خاک عنوان کرد و گفت: دوره‌های خشکسالی و ترسالی کوتاه، تشدید خسارات ناشی از سیل، کاهش کمیت و کیفیت آب‌های سطحی و زیرزمینی، افزایش بیلان منفی سفره‌های زیرزمینی، بهره‌وری بهینه از روان آب‌های سطحی، لزوم ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در نتیجه کنترل روان آب‌ها سبب توجه جدی به برنامه‌های آبخیزداری شده است.

وی با اشاره به اثربخشی اجرای طرح آبخیزداری و آبخوانداری در بخش منابع طبیعی و کشاورزی از اجرای تفاهم‌نامه مشترک با سازمان آب و جهاد کشاورزی در راستای حفظ و حراست از حوزه‌های آبخیز خبر داد و خاطرنشان کرد: با اجرای این تفاهم‌نامه علاوه بر مهار سیلاب‌های خطرناک در نقاط آسیب‌پذیر از سیل و کنترل فرسایش و رسوب به پشت سدها از هدررفت آب جلوگیری و گامی موثر برای سالم‌سازی کیفی آب، جهش در تولید و نیز خودکفایی و صادرات محصولات کشاورزی را به دنبال دارد.

انتهای پیام/‌ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول