اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ثبت اسناد خبر داد:

تهیه طرح کاداستر ۱۴ میلیون هکتار از اراضی کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: در هفت ماه گذشته بیش از 14 میلیون هکتار از اراضی غیر شهری وارد سیستم کاداستر شده است.

تهیه طرح کاداستر ۱۴ میلیون هکتار از اراضی کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد تویسرکانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح کاداستر موضوع مهم در کشور است که اگر به نحو کامل اجرایی شود بسیاری از مشکلات در زمینه دعاوی و جرایم در حوزه مالکیت اراضی از بین می‌رود.
وی یکی از اهداف سازمان ثبت را اجرای سریع و با کیفیت این طرح اعلام و خاطرنشان کرد: طرح کاداستر شهری از سال 74 در کشور اجرایی شده و تا سال 88 بیش از 400 هزار هکتار اراضی شهری کاداستر شده بود.
این مسئول اضافه کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد در کمتر از یک سال میزان کاداستر شهری به یک میلیون و 100 هزار هکتار رسید که معادل 15 سال قبل از آن بود.
تویسرکانی ادامه داد: خروجی اجرای این طرح صدور سند مالکیت جدید بود که به صورت تک برگی و با مشخصات و مختصات جغرافیایی ملک نقشه و کروکی آن ارائه می‌شود و نقش مهمی را در شفاف‌سازی و کاهش دعاوی داشته است.
وی اولویت سازمان ثبت را اجرای طرح کاداستر جامع کشور اعلام کرد و گفت: با اجرایی شدن این طرح کل عرصه کشور که عبارت از منابع طبیعی، کوه‌ها، دشت‌ها، جنگل‌ها و سواحل است مستندسازی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک دقت در اجرای سیستم کاداستر را زمینه‌ساز شفافیت کامل در مالکیت اراضی در کشور اعلام کرد و اظهار داشت: در این طرح تمام مالکیت شخصی و دولتی به صورت دقیق معین شده و با پدیده زمین‌خواری در عرصه‌های منابع طبیعی برخورد می‌شود.
تویسرکانی ادامه داد: ما با همکاری دستگاه‌هایی همچون سازمان جنگل‌ها و مراتع، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌ها در کوتاه‌ترین فاصله زمانی باید طرح جامع کاداستر ملی را به سرانجام برسانیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به 39 مورد ارائه خدمات ثبت اسناد در کشور اشاره و تصریح کرد: ما در سازمان ثبت با برنامه‌ریزی‌های دقیق، هوشمندانه و مدرن تلاش می‌کنیم تا در کنار رفع آسیب‌ها و مشکلات در مسیر خدمات‌رسانی مناسب و کم دغدغه حرکت کنیم تا فشاری که به دستگاه قضایی از بابت دعاوی انباشت وارد می‌شود به حداقل برسد.
معاون رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنان خود سیاست راهبردی دیگر این سازمان را ارائه خدمات با فناوری‌های جدید و به شکل مکانیزاسیون اعلام کرد و بیان داشت: در استان اردبیل اجرای کاداستر شهری به صورت 100 درصد یکی از توفیقاتی است که در سایه تلاش و همت مدیران و کارکنان ثبت اسناد استان اردبیل روی داده، به طوری که تمام سوابق ملک در داخل بانک اطلاعاتی جامع جمع‌آوری شده و در موقع لزوم از آن بهره‌برداری می‌شود.
تویسرکانی افزود: امروز دیگر نیازی به ارائه اسناد مالکیت دستی و یا برخی تبادلات بین دستگاهی به صورت کاغذ وجود ندارد چرا که دفاتر استعلام، املاک ثبتی و دفترخانه‌های رسمی با تعامل و ارتباط از طریق فناوری‌های نوین می‌توانند کارهای مردم را به سهولت انجام دهند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول