اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

2.5 هکتار اراضی کشور زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تا پایان برنامه پنج ساله پنجم 2.5 هکتار از اراضی کشور زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد.

2.5 هکتار اراضی کشور زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد
عباس رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در مجلس هشتم در زمینه استفاده بهینه از آب اقدامات جدی صورت گرفت که می‌توان گفت برای نخستین بار در تاریخ کشور به این موضوع به صورت جدی پرداخته شد.
وی تصریح کرد: در مجلس هشتم حجم اعتبارات این بخش در بودجه‌ها افزایش زیادی داشت و متفاوت از گذشته به آن پرداخت شده و در بودجه سال 90 هم 85 درصد از هزینه‌های مربوط به آبیاری نوین توسط دولت تامین می‌شود و 15 درصد توسط مردم متقاضی و در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته قرار بر این است که 100 درصد توسط دولت تامین شود که این گام بلندی در این راستا محسوب می‌شود.
نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای اجرای آبیاری تحت فشار اعداد و ارقام خوبی برای استان‌های مختلف از جمله استان مرکزی در نظر گرفته شده و ما امیدواریم که جهاد کشاورزی بتواند با سرعت این اعتبارات را جذب کند.
وی افزود: در بعضی از استان‌ها به دلیل حجم بالای اعتبارات این نگرانی وجود دارد که نتوانند اعتبارات را جذب کنند.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پرداختن به موضوع انتزاع وظایف بخش کشاورزی از وزارت صنعت و معدن و تجارت را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیسیون کشاورزی برشمرد و گفت: کمیسیون کشاورزی نام این قانون را قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی گذاشته است که بحث توسعه روستایی، بحث اتاق کشاورزی و صنایع غذایی و مباحث مربوط به اختیارات تنظیم بازار و... را در بر می‌گیرد.
رجایی افزود: از طرف دیگر یک قانون بسیار مهم که حدود 105 ماده دارد و اخیرا در کمیسیون تصویب شده قانون جامع منابع طبیعی کشور است که این قانون در حوزه زمین، واگذاری‌ها و جنگل و مراتع و بیابان و دیگر بخش‌ها بحث‌هایی را مطرح کرده است.
وی با بیان اینکه این قانون همچنین در بحث حفاظت خاک که یکی از منابع مهم کشور است، ارکان بسیار مهمی دارد، ادامه داد: این قانون ضمن اینکه خیلی پیشرفته است، از نظر مسائل به روز‌آوری شده راهکارهای جدید و مناسبی برای حل بسیاری از معضل‌های امروز کشور ارائه می‌دهد و ما امیدواریم تا پایان مجلس هشتم این قانون که کار شش سال کارشناسی است به نتیجه برسد.
انتهای پیام/ج20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول