اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح آی.پی.ام کشور خبر داد:

تولید محصول سالم در 33 هزار هکتار از اراضی کشور

خبرگزاری فارس: مجری طرح آی.پی.ام کشور از تولید محصولات سالم در 33 هزار هکتار از اراضی زراعی کشور خبر داد.

تولید محصول سالم در 33 هزار هکتار از اراضی کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محمد شریفی‏مقدم عصر امروز در نخستین جشنواره شکرگزاری برداشت محصول کشاورزی سالم در شهرستان دماوند که با حضور نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند، مسئولان جهاد کشاورزی استان تهران و دیگر مسئولان محلی در روستای جابان برگزار شد، اظهار داشت: با این اوصاف، کشورهایی گوی رقابت صادرات را از دیگران خواهند ربود که محصولات سالم‏تر و با کیفیت بالاتری تولید کنند.
وی ادامه داد: در این پروسه مصرف کننده علاوه بر کیفیت، رنگ، بو و برند وجود برچسب سلامت را نیز در زمره شاخص‏های اصلی خرید خود قرار خواهد داد.
شریفی‏مقدم با تاکید بر لزوم تغییر روش‏های موجود در مصرف سموم شیمیایی خاطرنشان کرد: متاسفانه کشاورزان در بیش از نیم قرن، کارشناسان فعال در عرصه‏های کشاورزی را یک کامیونت مملو از کود و سم شیمایی تصور می‏کردند.
مجری طرح آی.پی.ام کشور تصریح کرد: اما این ذهنیت نادرست باید تغییر یابد و البته تحقق آن در ابتدای مسیر کاری بس دشوار خواهد بود.
وی راهکار این ساختارشکنی را برگزاری دوره‏های آی.پی.ام دانست و افزود: راهکار موجود برای اثبات مباحثی نظیر افزایش تولید، کاهش هزینه‏ها و تولید محصولی سالم با حذف کودهای شیمایی همگی در طرح‏های آی.پی.ام به کشاورزان منتقل می‏شود.


* تولید محصول سالم در 33 هزار هکتار از اراضی کشور
شریفی‏مقدم از تولید محصولات سالم در 33 هزار هکتار از اراضی زراعی کشور خبر داد.
وی افزود: در حال حاضر از مجموع 18 میلیون هکتار اراضی زراعی و باغی کشور، 33 هکتار با نشان بین‏المللی ارگانیک به تولید محصول سالم مشغول هستند.
مجری طرح آی.پی.ام کشور ادامه داد: اما این میزان با توجه به قابلیت‏های کنونی صنعت کشاورزی کشور ناچیز است.
وی توسعه تولید محصول سالم را مستلزم نهضتی ملی دانست و گفت: تولید محصول سالم در کشور مستلزم نهضتی ملی است تا علاوه بر تولید محصول سالم، اهدافی بزرگ همچون افزایش سود کشاورزان و دستیابی به بازارهای جهانی نیز محقق شود.
 انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول