اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری‌:

رفع اختلافات بین مردم و منابع طبیعی از برنامه‌های سال 91 است

خبرگزاری فارس: ‌معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: تثبیت مالکیت و رفع اختلافات و اجرای طرح کاداس و استعدادیابی از برنامه‌های سال جاری محسوب می‌شود.

رفع اختلافات بین مردم و منابع طبیعی از برنامه‌های سال 91 است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدتقی عموزاده ظهر امروز در مراسم معارفه مدیر کل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، اظهار کرد: منابع طبیعی اساس و نیاز حیات جامعه بشری محسوب می‌شود چرا که منابع طبیعی شامل آب، خاک، هوا و گیاه است که به یکدیگر متصل بوده و مکمل یکدیگر است.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی به عنوان بستر حیات بشری باید وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی دارای قوانین و مقررات خاصی است که همه باید به این قوانین احترام بگذارند.

‌معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه حفظ منابع طبیعی اساس کار است، افزود: باید اصل زادآوری مورد توجه قرار گیرد.

وی بر ضرورت احیای منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: در راستای حفظ ارزش‌های غیر تجاری منابع طبیعی باید برای توسعه، احیا و اصلاح منابع طبیعی اقدامات لازم صورت گیرد.

عموزاده با اشاره به اینکه برای توسعه کشور باید به منابع طبیعی توجه ویژه شود، یادآور شد: برای رسیدن به اهداف کشور در افق 1404 باید برنامه‌ریزی‌های مطلوبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر به صورت بین‌المللی به منابع طبیعی توجه می‌شود، افزود: اهمیت منابع طبیعی بر کسی پوشیده نبوده و کشورهای جهان در حال حاضر به این امر توجه ویژه دارند.

‌معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه باید مالکیت دولت و مردم بر منابع طبیعی در خور شان نظام و مردم تثبیت شود، افزود: در این راستا با توجه به بخشنامه وزیر جهاد کشاورزی در سال گذشته باید برای تثبیت مالکیت دولت و مردم اقدامات لازم انجام شود.

وی تثبیت مالکیت و رفع اختلافات و اجرای طرح کاداس و استعدادیابی را از ضروریات عنوان کرد و افزود: در سال جدید در قالب طرح توسعه کشاورزی در این زمینه اقدامات لازم انجام می‌شود.

عموزاده یادآور شد: حفظ و صیانت، توسعه و بهره‌برداری، احیاء و اصلاح عرصه‌های طبیعی کشور در چارچوب وظایف سازمان جنگل‌ها قرار دارد، که برای بهره‌برداری بهینه باید اصول و ضوابط قانونی حاکم از سوی بهره‌برداران رعایت شود.

وی گفت: یکی از این طرح‌ها مدیریت سرزمین و تعیین کاربری اراضی منابع ملی در سطح کشور است.

‌معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری افزود: در این طرح نقشه‌های کاربری اراضی منابع ملی کشور مشخص می‌شود تا اراضی که قابلیت واگذاری ندارند، در هیچ نقطه از کشور واگذار نشود.

وی احداث کمربند حفاظتی را در راستای تشخیص اراضی مردم از اراضی ملی مهم دانست و گفت: احداث این کمربند موجب حفاظت از منابع طبیعی می‌شود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول