اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تحقیقات و ترویج وزارت جهاد کشاورزی:

800 هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت حبوبات قرار دارد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 800 هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت حبوبات قرار دارد، گفت: استان مرکزی در بین استان‌های کشور در مقام و مرتبه ویژ‌ه‌ای قرار دارد.

800 هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت حبوبات قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک نادرقلی ابراهیمی بعد از ظهر امروز در چهارمین همایش ملی حبوبات که در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد، استان مرکزی را به عنوان یکی از مراکز پیشرو که اقدامات سازنده و موثری را در این زمینه انجام داده دانست و اظهار داشت: برگزاری این همایش‌ها می‌تواند پاسخگوی مشکلات کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی باشد.

وی اهداف این همایش را ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی حبوبات کشور، بررسی جایگاه حبوبات در تغذیه و تبادل دانش فنی محققان و متخصصان در زمینه حبوبات، بررسی جایگاه حبوبات در بهبود نظام‌های زراعی و بررسی چالش‌های فراروی تولید حبوبات کشور و چگونگی به کارگیری فناوری‌های نوین در تولید پایدار حبوبات عنوان کرد.

ابراهیمی با بیان اینکه این همایش می‌تواند به بررسی فرصت‌ها و چالش‌های فراروی تولید حبوبات بپردازد، اضافه کرد: نتایج تحقیقات محققان و اندیشمندان و کارشناسان بهترین سر فصل برای تدریس در دانشگاه‌ها است.

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه استقلال ایران اسلامی گفت: تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان نه تنها لطمه‌ای به کشور وارد نکرده بلکه تحریم‌ها کشور را به سمت خودکفایی حرکت داده است.

ابراهیمی با اشاره به محدودیت‌ها و چالش‌های پیش رو و تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان افزود: توسعه و تجهیز زیرساخت‌های بخش‌کشاورزی و تولیدات آن از پیشرفت و سرعت بسیار خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها سبب ایجاد شرایط تلاش و کوشش برای کسب افتخارات جدید در عرصه‌های مختلف شده است، ادامه داد: اقتدار، عظمت و جایگاه رفیع و ارزشمند کشور حاصل تلاش و همت دانشمندان و محققان ایران اسلامی است که این کشور را در رده‌های برتر جهانی قرار داده و سبب خودکفایی و توانمندی در سطوح ملی و بین‌المللی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج وزارت جهاد کشاورزی افزود: بودجه کشور در چهار برنامه توسعه در زیر بخش‌های حمایت از تولید، امنیت غذایی و تامین نیازهای اولیه بین پنج تا هفت درصد اختصاص یافته است در صورتی که این مبلغ باید بالغ بر 30 درصد بودجه کشور باشد.

ابراهیمی با بیان اینکه بخش کشاورزی در ایران از جایگاه بالایی برخوردار است و توان رسیدن به رتبه‌های نخست در حوزه‌های زراعت و باغبانی دور از دسترس نیست گفت: ورود علم و دانش به حوزه تولیدات کشاورزی و موفقیت‌های چشمگیر در این عرصه سبب افزایش بهره‌وری و تبدیل ایده به ثروت که از مباحث مهم در این زمینه به شمار می‌رود، شده است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول