اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی:

تجهیز اراضی کشاورزی کشور به سیستم آبیاری میکرو

خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر سامانه‌های نوین آبیاری معاونت آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: از آغاز اجرای طرح آبیاری تحت فشار تاکنون 433 هزار و 385 هکتار از اراضی کشاورزی کشور مجهز به سیستم آبیاری میکرو (قطره‌ای) شده است.

تجهیز اراضی کشاورزی کشور به سیستم آبیاری میکرو
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی معاونت آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی، عبدالحسین بهنام‌زاده با اشاره به اینکه تاکنون یک‌میلیون و 27 هزار و 833 هکتار از اراضی آبی کشور مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شده است، افزود: از این مقدار 604هزار و 448 هکتار به شیوه آبیاری بارانی و 433 هزار و 385 هکتار نیز به روش آبیاری میکرو (قطره‌ای) در کشور انجام یافته است .
وی گفت: در شش ماهه اول امسال از مجموع 48 هزار و 676 هکتار اجرای آبیاری تحت فشار در اراضی آبی کشور 24 هزار و 712 هکتار به شیوه آبیاری میکرو اختصاص یافته است.
مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: برای انجام این حجم از عملیات آبیاری حدود 120 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی در ادامه یادآور شد: هدف از اجرای سیستم آبیاری میکرو آن است که آب تا حد قابل قبولی در تمام مزرعه به طور یکنواخت توزیع شود و اولین گام در تامین این هدف برآورد حجم آب مورد نیاز هر گیاه است.
بهنام‌زاده با اشاره به اینکه از طریق اجرای سیستم‌های آبیاری میکرو می‌توان اثرات ناشی از خشکی و خشکسالی را کاهش داد، افزود: با استفاده از آبیاری میکرو افزایش راندمان کاربرد و نیز راندمان مصرف آب نسبت به سایر روش‌های دیگر آبیاری به حداکثر می‌رسد.
وی در پایان با بیان اینکه آبیاری میکرو مسیری در جهت ارتقای بهره‌وری آب و گیاه است گفت: با توجه به اهمیت استفاده از آبیاری میکرو در اراضی کشاورزی هشتمین کنگره بین‌المللی آبیاری میکرو طی روزهای بیست و هفتم مهر تا اول آبان ماه سال جاری در مرکز همایش‌های صدا و سیما در تهران برگزار خواهد شد و طی آن موضوعات مهمی همچون توسعه آبیاری میکرو زیرزمینی، مناسبت‌ترین اقدامات مدیریتی، خودکارسازی آبیاری میکرو، آبیاری میکرو در گلخانه و مزارع کوچک مقیاس و .... مورد بحث و بررسی کارشناسی مدیران آبیاری، پژوهشگران، سازمان‌های دولتی و خصوصی و ... 54 کشور جهان قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول