اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تعطیلات نوروزی امسال

مسافران نوروزی آسیبی به منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد نرساندند

خبرگزاری فارس: سخنگوی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسافران نوروزی امسال آسیبی به منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد نرساندند.

مسافران نوروزی آسیبی به منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد نرساندند

 سعید نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای قریب به یک میلیون هکتار عرصه جنگلی بوده که بیش از 90 درصد این جنگل‌ها مربوط به درختان بلوط است.

 این کارشناس امور منابع طبیعی ابراز داشت: درخت بلوط از گونه‌های جنگلی حوزه زاگرس بوده که به لحاظ تعداد اصله و هکتار بیشترین میزان آن در این استان قرار دارد.

 نظری با اشاره به این‌که درخت بلوط نزد مردم کهگیلویه و بویراحمد از قداست خاصی برخوردار است، تصریح کرد: مردم استان ما عملا هویت خود را در صبر و استقامت از این مظهر پایداری طبیعت گرفته و احترام خاصی برای آن قائل هستند.

 مشاور و مسئول روابط عمومی منابع طبیعی این استان ادامه داد: همه در جای جای میهنمان ایران، منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد را با مخمل سبز قامت رعنای جنگل‌های انبوه درخت بلوط می‌شناسند که لازم است خودمان حرمت آن را بیش از گذشته پاس بداریم.

 سخنگوی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سخن گهربار نبی مکرم اسلام که فرمودند: " شکستن هر شاخه درخت به مثابه شکستن بال فرشتگان است" تصریح کرد: هم اکنون که طبیعت سبز کهگیلویه و بویراحمد پذیرای حضور گردشگران و مسافران از اقصی نقاط میهن است لازم بوده هم استانی‌های عزیز با مشارکت و حضور خود از این عرصه‌های بی‌نظیر الهی صیانت و حفاظت کنند.

 نظری با ابراز مسرت از توجه گردشگران و مسافران نوروزی به رعایت و توجه به حفظ و صیانت از این عرصه‌ها عنوان کرد: خوشبختانه با گزارشاتی که اکیپ‌‌های مستقر در گلوگاه‌های استان داده‌اند، تاکنون گزارشی مبنی بر تخلف و بد رفتاری با منابع طبیعی ارائه نشده است.

‌وی بیان داشت: مسافران و گردشگران نوروزی ضمن استفاده بهینه از طبیعت زیبای این استان که عصاره آن سایبان‌های دلنشین جنگل‌های بلوط است، همواره در رعایت بهداشت جنگل و محیط زیست کوشا و ساعی بوده‌اند.

 این مسئول در اداره‌کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از زحمات همه همکاران خود در این مدت خاطرنشان کرد: بیش از 100 نیروی انسانی خبره منابع طبیعی در ایام نوروزی با استقرار در گلوگاه‌های استان با برخورد مناسب اسلامی به فرهنگ‌سازی در این راستا پرداختند.

 انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول