اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر جهاد کشاورزی:

سالانه یک میلیون هکتار اراضی کشور آبیاری مدرن می‌شود

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: با تاکید رئیس جمهور و از سال جاری قرار است سالانه یک میلیون هکتار از اراضی کشور زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گیرد.

سالانه یک میلیون هکتار اراضی کشور آبیاری مدرن می‌شود
سعید فلسفی در حاشیه دیدار مردمی خود در سفر چهارم رئیس جمهور به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: آبیاری تحت فشار از موضوعات مهم و اساسی وزارت جهاد کشاورزی است که به جد در حال پیگیری هستیم و قرار است موضوع آبیاری مزارع و اجرای طرح‌های آب و خاک بدون محدودیت منابع مالی از سوی کار قرار گرفته و به عنوان مسئله اصلی مورد توجه قرار گیرد.
وی توسعه فعالیت‌های مربوط به این مسئله و استفاده از روش‌های آبیاری جدید را در این بخش در کنار توسعه زیر‌ساخت‌ها از اولویت‌های مهم اعلام کرد و گفت:‌ سیاست‌ وزارت جهاد اقتصادی بهینه‌سازی مصرف آب است.
نماینده تام‌الاختیار وزیر جهاد کشاورزی در سفرهای استانی دولت در ادامه بیان داشت: ما در سفر دور چهارم رئیس جمهور به استان‌ها به دنبال آن ‌هستیم که با حضور گسترده و موثر در شهرستان‌ها حضوری میدانی و عملیاتی در عرصه داشته باشیم.
فلسفی اضافه کرد: رئیس جمهور در این سفر‌ها در تمام شهرستان‌ها حضور یافته و با مردم ملاقات می‌کنند که در کنار رئیس جمهور وزرا در تمام شهرستان‌ها به عنوان نماینده دولت حضور یافته و مباحثی که در شهرستان‌ها مطرح است مورد ارزیابی و بررسی قرار ‌گیرد.
مشاور وزیر بیان داشت:‌ مانند روال دور سوم سفر‌ها ستاد ارتباطات مردمی در مرکز استان شکل گرفته به طوری که با آغاز سفر چهارم رئیس جمهور ما در ستاد مرکزی مستقر شدیم تا به خیل مراجعه ‌کنندگان پاسخ دهیم.
وی در ادامه افزود: با شکل‌گیری این ستاد در این سفر تلاش کردیم تا به تمام مراجعه‌کنندگان و نامه‌های وارده در حد امکان پاسخ دهیم به طوری که در تمام شهرستان‌ها نیز مدیران در ستادهای شهرستانی حضور یافته و اقدام به رسیدگی به نامه‌ها کردند.
این مسئول تعداد معاونین و مدیران کل ستادی حاضر شده را 15 نفر اعلام کرد و گفت: ‌تمام مدیران ستادی و کارشناسی وزارتخانه و جهاد کشاورزی در سه روز حضور رئیس جمهور با یک روحیه بسیجی پاسخگوی درخواست‌های مردم بودند.
وی بیان داشت: در مدت استقرار خود بیش از 400 نامه و شکایت از مردم دریافت شد و درخواست‌ها را با شکایت‌ها تفکیک کرده و با بررسی آنها به برخی پاسخ داده و برخی‌ها را نیز در آینده جواب می‌دهیم.
این مسئول گستردگی و حجم کار را بسیار بالا اعلام کرد و بیان داشت: بخشی از مسائل مطرح شده در استان مربوط به امور اراضی بوده که با تکیه بر اسناد و مدارک عرضه شده مورد رسیدگی قرار گرفت.
فلسفی اظهار داشت: تعدادی از این نامه‌ها نیز مربوط به تقاضای مردم به ویژه کشاورزان برای استفاده از تسهیلات بانکی بوده و بخشی از نامه‌ها نیز مربوط به مشکلات عشایر و تولید‌کنندگان است.
وی یادآور شد: در بحث خرید ادوات، افزایش ضریب مکانیزاسیون اراضی کشاورزی و ساماندهی عشایر دستورات لازم ارائه شده و قرار است به صورت کامل به این موارد پاسخگویی شود.
 
*راه‌اندازی اداره کل عشایری استان اردبیل
مشاور وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در این سفر موضوع راه‌اندازی اداره کل عشایری استان اردبیل جزو مصوبات دور دوم سفر‌ها بود مطرح و مورد تاکید قرار گفت تا زمینه اجرای آن فراهم شود.
وی بیان داشت: پیشنهادات خود را برای معاون توسعه نیروی انسانی رئیس جمهور با هدف صدور مجوز ارتقای مدیریت امور عشایری استان و استخدام نیرو ارائه کردیم که امیدواریم با پاسخ مثبت روبه‌رو شویم.
این مسئول یادآور شد: در این استان پیشنهاداتی برای افزایش ظرفیت تولید شیلات را داشتیم که با ارزیابی ظرفیت‌ها تلاش شده است به این درخواست‌ها پاسخ مناسب داده شود.
وی در مورد وضعیت نیروهای شرکتی جهاد کشاورزی گفت: بر اساس مصوبه دولت ما موظف شدیم تمام نیروهای شرکتی خود را تغییر وضعیت دهیم که بر این اساس نیروهای حجمی با قراردادی که امضا می‌کنند تغییر وضعیت داده ادامه فعالیت آنها بدون هیچگونه مشکلی انجام می‌شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول