اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان:

ساختار حاشیه شهرهای گیلان اصلاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی گیلان به مناطق ویژه در شهرهای لنگرود و رشت اشاره کرد و گفت: ساختار حاشیه شهرهای گیلان اصلاح می‌شود.

ساختار حاشیه شهرهای گیلان اصلاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی عصر امروز در جلسه کمیته ساماندهی فرهنگی اجتماعی مناطق ویژه گیلان اظهار داشت: مقوله حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیرفرهنگی در گیلان کمتر دیده می‌شود.

وی شهرهای رشت و لنگرود را دارای مناطق حاشیه‌نشین عنوان کرد و افزود: اصلاح ساختار این مناطق در حال انجام است.

پورعزیزی با بیان اینکه فضای حاشیه‌نشینی در گیلان از سال‌های دور گذشته باقی مانده است، تصریح کرد: فضای این مناطق با اجرای پروژه‌های راه و شهرسازی بهبود می‌یابد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناطق ویژه تاکید کرد و گفت: آسیب‌های نوظهور و نوپدید در مناطق حاشیه شهرها باید شناسایی شده و برای کاهش آن برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

وی انجام برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را زمان‌بر دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی با توجه به ارزیابی دستگاه‌های متولی در بحث جرایم تاکنون اثربخش بوده است.

پورعزیزی به سکونتگاه‌های مناطق ویژه در گیلان اشاره کرد و بیان داشت: سکونتگاه‌های حاشیه شهرهای گیلان سند مالکیت ندارند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به اینکه مناطق ویژه طبق نقشه‌های شهرسازی ساخته نشده‌اند، یادآور شد: فضای لازم برای فعالیت‌های فرهنگی در مناطق حاشیه‌نشین کم است و این امر باید با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد انجام شود.

وی محله‌های جماران، نخودچر، آج‌بیشه و پاسکیاب را جزو مناطق حاشیه‌نشین شهر رشت خواند و بیان کرد: کیفیت پایین ابنیه، نوع کاربری ساختمان، نبود آب و برق و همچنین فقر فرهنگی محله‌هایی که به صورت غیرقانونی ساخته می‌شوند از شاخص‌های مناطق ویژه است.

پورعزیزی جمعیت مناطق ویژه شهرهای رشت و لنگرود را بالغ بر 52 هزار نفر عنوان کرد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول