اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرسازی شهردار یاسوج:

حاشیه‌نشینی سم مهلکی برای توسعه شهری در یاسوج است

خبرگزاری فارس: معاون شهرسازی شهردار یاسوج با انتقاد از روند رو به رشد حاشیه‌نشینی در شهر یاسوج گفت: این معضل سم مهلکی برای توسعه متوازن پایتخت طبیعت ایران است.

حاشیه‌نشینی سم مهلکی برای توسعه شهری در یاسوج است

شهرام خلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از مهم‌ترین مشکلات و موانع سد راه توسعه شهر یاسوج بوده که شهرداری یاسوج با همه توان برای کاهش این تخلفات و ساخت و سازهای غیرمجاز تلاش کرده است.

معاون شهرسازی شهردار یاسوج افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز در دو سطح، یکی در محدوده خدماتی ناشی از عدول از پروانه و دیگری ساخت و ساز در حاشیه شهر انجام می‌گیرد که لازم است به این موضوع با جدیت بیشتر و فراگیرتری نگاه شود.

وی گفت: در تخلفات عدول از پروانه ساخت، قانون پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده و این تخلفات با طی مراحل قانونی پیگیری و برخورد می‌شوند.

خلیلی با بیان اینکه نگاه دوراندیشانه و در نظر گرفتن آینده شهری مانند یاسوج که سرعت توسعه و رشد آن بالا بوده و به‌عنوان پایتخت طبیعت ایران سالانه میزبان گردشگران بسیاری است، بسیار ضروری به نظر می‌رسد، عنوان کرد: حاشیه‌نشینی برای شهر یاسوج حکم بیماری سرطان را دارد.

معاون شهرسازی شهردار یاسوج، مهاجرت‌پذیری بالای شهر یاسوج، ارزان بودن زمین‌های اطراف شهر و تخلف برخی تعاونی‌های مسکن را از جمله دلایل افزایش معضل حاشیه‌نشینی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دانست.

وی ادامه داد: برخی تعاونی‌های مسکن بدون رعایت الزامات قانونی از مهم‌ترین عوامل بی‌نظمی در شهر یاسوج هستند که برخورد و ممانعت از این تخلف‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

خلیلی با مهم خواندن ظاهر شهر و ضرورت زیباسازی در شهری که به پایتخت طبیعت ایران معروف شده، تصریح کرد: با همکاری مردم و دیگر دستگاه‌های دولتی و افزایش نظارت‌ها می‌توان جلوی بسیاری از این تخلف‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز را گرفت.

این مسئول امور شهرسازی در استان کهگیلویه و بویراحمد سرعت توسعه فیزیکی و جمعیتی را در شهر یاسوج بسیار بالا خواند و خاطرنشان کرد: توسعه متوازن و همه‌جانبه از مواردی است که باید در این شهر در نظر گرفت تا همه ابعاد توسعه همزمان و به یک نسبت رشد کنند.

خلیلی، تلاش شهرداری یاسوج، نظارت‌ها و سخت‌گیری‌ها را در این زمینه برای رفاه حال مردم، سهولت و افزایش رفاه در میان شهروندان و در نظرگرفتن افق و چشم‌انداز آینده این شهر دانست.

معاون شهرسازی شهردار یاسوج ارتقای کیفیت زندگی شهروندان را در گرو رعایت اصول شهرسازی دانست و از مردم خواست برای این مهم با شهرداری یاسوج همکاری کنند.

وی گفت: شهر یاسوج در دل کوه و جنگل واقع شده و هر قدم گسترش شهر به منزله تخریب درختی از انبوه جنگل‌های بی‌نظیر این استان است که باید به این مهم که یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بوده نیز در گسترش حاشیه‌نشینی و ساخت و سازهای غیرمجاز توجه کنیم تا با حفظ جنگل در کنار تامین نیازهای به حق مردم شاهد ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و داشتن شهری آرمانی باشیم.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول