اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ارشاد کرمان:

پویایی تولید‌ رفاه اجتماعی را به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: پویایی و بالندگی در چرخه تولید‌، باز تولید سرمایه، اشتغال‌، رفاه و امنیت اجتماعی را به دنبال دارد.

پویایی تولید‌ رفاه اجتماعی را به دنبال دارد

احمد سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری با عنوان "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" اظهار داشت: این شعار نیازمند تحول در نگرش‌ها‌، باورها و فرهنگ در ایران است.

وی با بیان اینکه نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری بر اساس اقتضائات و الزامات زمان و جامعه است، بیان کرد: به نظر می‌رسد فلسفه این کار جلب توجه مردم به یک ارزش و در نقطه مقابل آن تبدیل تهدید به یک فرصت است.

سعیدی افزود: بر این اساس امام خامنه‌ای‌ با اطلاعات و گزارش‌هایی که از سراسر کشور دریافت می‌کنند، مطالعات و تدبیر لازم و نیز اشرافی که به مسائل کشور دارند‌ در طلیعه هر سال توجه مردم و مسئولان را به نکته‌ای ویژه جلب می‌کنند.

وی تصریح کرد: انتخاب نام سال پیش از اینکه بخواهد یک وظیفه اجرایی مشخصی روی دوش دولت و دستگاه‌ها بگذارد، یک پدیده اجتماعی است، جنس این کار بیش از آن که دولتی باشد، اجتماعی است و به همین دلیل همه نسبت به آن وظیفه دارند.

سعیدی عنوان کرد: در این زمینه دولت، سرمایه‌گذاران و مردم هر کدام به تناسب‌، وظایف و مسئولیت‌هایی دارند، این یک چرخه مطلوب و مناسب را می‌طلبد تا در میان هجمه‌های اقتصادی و انواع و اقسام تحریم‌ها مانند گذشته سربلند و پر‌افتخار حرکت کنیم و بار دیگر عزم و اراده ملی را در مواجه با قلدران و گردنکشان به جهانیان نشان دهیم.

وی گفت: وظیفه دولت حمایت از تولیدات داخلی در همه بخش‌های اقتصادی است، سرمایه‌گذاران با تقویت چرخه تولید و رونق بازار کار و سرمایه نقش‌آفرینی کنند.

سعیدی بیان کرد: مردم نیز باید نسبت به کالاهای داخلی اعتماد و کالاهای مورد نیاز خود را از کالاهای داخلی ساخت کشور تأمین کنند.

وی خاطرنشان کرد: ترویج کالای داخلی نیازمند کار گسترده، مهم و حیاتی است، فرهنگ مصرف داخلی و اعتمادسازی به کالای ایرانی از معیارهای مهم این امر خطیر است.

وی بیان داشت: در این زمینه نقش رسانه‌های عمومی مهم و اثر‌گذار است، صدا و سیما، مطبوعات، کتاب، فضای مجازی، آموزش و پرورش، روحانیت و به ویژه وعاظ، شعرا و هنرمندان، طیف وسیعی از مخاطب را می‌توانند با انجام کارهای فرهنگی، اطلاع‌رسانی مناسب، ارائه رهنمود و راه‌کار به سمت و سوی نگاه مناسب به تولیدات داخلی و رسوب‌زدایی تفکر غلط "هر جنس خارجی خوب است" هدایت کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کرمان اذعان داشت: در راستای تحقق خواست و منویات مقام معظم رهبری در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان‌، سیاست‌های استان کرمان‌، اولویت‌ها و سرفصل‌ها با استفاده از نظر مشاوران و کارشناسان مربوطه و اعضای شورای فرهنگ عمومی، تدوین و از سوی استاندار کرمان ابلاغ می‌شود.

سعیدی افزود: نوع نگاه به حوزه کار، سرمایه و تولید ملی باید به نوعی دچار تغییر شود، باورهای مخربی طی سال‌ها در اذهان شکل گرفته که باید با انجام فعالیت‌های فرهنگی، این باورها را زدود و نوع تفکر و نگرش مناسب را جایگزین کرد.

وی اظهار داشت: پویایی و بالندگی در چرخه تولید‌، باز تولید سرمایه، اشتغال‌، رفاه و امنیت اجتماعی را به دنبال دارد، بنابراین نوع نگرش به کار و سرمایه باید تغییر کند، اشتغال به کارهای واسطه‌گری و دلالی باید به حداقل برسد و سرمایه‌گذاران نیز با وارد کردن سرمایه خود در زنجیره تولید نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

سعیدی بیان کرد: همه این اتفاقات در مرحله اول در تفکر، دیدگاه و فرهنگ آحاد مردم باید شکل ‌گیرد‌، بنابراین تغییر این نگرش‌ها از وظایف رسانه‌ها‌، هنرمندان و مؤثران جامعه است.

انتهای پیام/آ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول