اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

بیشتر مشکلات اجتماعی ریشه فرهنگی دارند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: بیشتر مشکلات اجتماعی ریشه فرهنگی دارند.

بیشتر مشکلات اجتماعی ریشه فرهنگی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام سید رضا تقوی عصر امروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان اظهار داشت: حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی اقتدار و امنیت ملی را برای ایران اسلامی به ارمغان می‌آورد و تمامی مسئولان باید بر این مسائل توجه داشته باشند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خاطر نشان کرد: سرمایه، فقط ثروت مالی نیست و سرمایه‌های انسانی و نیروی کار در تمامی رده‌های شغلی بزرگترین و مهمترین سرمایه ایرانی است که باید بر اساس شعار امسال همه‌جانبه حمایت شوند.

تقوی متذکر شد: برخی باورهای نادرست درباره برخی مشاغل باید اصلاح شود و با دید، تلقی و فرهنگ درست ارزش تمامی مشاغل و حرفه‌ها در جامعه یک ارزش شود.

وی در رابطه با اهمیت این مساله اضافه کرد: سرمایه‌های ملی کشور نیروهای کار هستند که امور جامعه و میهن اسلامی را پیش می‌برند و در مسئولیت‌های مختلف چرخ مملکت را می‌چرخانند.

این مسئول ادامه داد: در راستای نهادینه شدن این اهداف نهادها و دستگاه‌های فرهنگی نقشی مهم و ضروری بر عهده دارند و باید در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را به " تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" مزین کرده‌اند با تمام توان در این مسیر گام بردارند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اذعان داشت: نهادهای فرهنگی باید با تشریح و تفسیر بحث سرمایه و نقش آن، در بهره‌وری از امکانات و سرمایه ها و فرصت‌های موجود در این حوزه تلاش کنند.

تقوی کار را امری مقدس دانست و عنوان کرد: تمام کارهایی که برای جامعه مفید باشد با ارزش است و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: تقدس شغل بایستی در جامعه فرهنگ‌سازی شود و تمام افرادی که در راه تولید ملی گام بر می‌دارند باید تشویق و حمایت شوند.

این مسئول بیان داشت: فرهنگ یک بحث مهم، اساسی و ریشه‌ای است که بسیاری از مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی ریشه فرهنگی دارند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور افزود: اگر مشکلاتی مانند اسراف و رباخواری در حوزه اقتصاد، طلاق و اعتیاد در حوزه امور اجتماعی و سایر مشکلات را بررسی کنیم به ضعف حوزه فرهنگ پی می‌بریم و حل تمامی مشکلات از طرق فرهنگی امری سریع‌ و راحت است.

تقوی با اشاره به اهمیت عمل به قانون و قانون‌مداری تاکید کرد: قانون باید در جامعه محور همه حرکت‌ها باشد و شورای فرهنگ عمومی باید جامعه را به سمت قانون‌پذیری و قانون‌مداری سوق دهد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول