اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه شهرکرد:

حضرت زهرا(س) محور ارزش‎های اجتماعی زنان است

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه و دانشگاه‌های شهرکرد گفت: حضرت زهرا(س) نه تنها الگوی سنت‌شکنی غلط جاهلی بودند، بلکه بنیانگذار و محور ارزش‎های اجتماعی برای زنان نیز به شمار می‌روند.

حضرت زهرا(س) محور ارزش‎های اجتماعی زنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام علی‌اصغر طهماسبی بعدازظهر امروز در مراسم سوگواری شهادت حضرت صدیقه زهرا(س) در شهرکرد، اظهار داشت: برای رسیدن به سعادت باید مرام و زندگی حضرت زهرا(س) مورد توجه عموم مسلمانان قرار گیرد و اخلاق و منش آن حضرت را در زندگی به کار بگیریم.

وی به نقش حضرت زهرا(س) در تغییر سنت‌های غلط جاهلی اشاره کرد و گفت: آن حضرت الگوی سنت‌شکنی پیامبر(ص) در بی‎حرمتی و بی‎‌توجهی به شخصیت دختران و زنان هستند.

طهماسبی ادامه داد: حضرت زهرا(س) نه تنها الگوی سنت شکنی غلط جاهلی بودند، بلکه بنیانگذار و محور ارزش‎های اجتماعی برای زنان نیز به شمار می‎روند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: انسان‌ها در طول زندگی مورد آزمون امتحانات گوناگون قرار می‌گیرند، این یک سنت الهی است که خداوند در آیات ابتدای سوره مبارکه عنکبوت به آن اشاره فرموده است.

وی به فرمایش نبی گرامی اسلام پیرامون عبادت شفیع روز جزا اشاره کرد افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) هرگاه در محراب عبادت بودند فرشتگان او را به گونه‌ ستارگان در آسمان مشاهده می‌کردند.

طهماسبی نقش حضرت زهرا(س) را در برپایی شعائر الهی، فریضه امر به معروف و نهی از منکر مثال زدنی دانست و اظهار داشت: خداوند عظمت حضرت زهرا(س) را در حدیث قدسی بیان فرموده است و با مراجعه با حدیث شریف کسا محوریت آن حضرت، بیشتر مشخص می‌شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول