اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

سیره زندگانی حضرت فاطمه(س) در کتب درسی تدریس شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: سیره زندگانی حضرت فاطمه (س) در کتب درسی مدارس تدریس شود.

سیره زندگانی حضرت فاطمه(س) در کتب درسی تدریس شود

حجت‌الاسلام ناصر شکریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: حضرت زهرا (س) الگوی زندگی الهی در پرتو تبعیت از ولایت است که سیره زندگی آن حضرت در طول حیات کم بسیار پربار و سرمشق شایسته‌ای برای ادامه حیات بشری است.

وی افزود: زندگی حضرت زهرا (س) بعد از رحلت پیامبر (ص) زیاد طول نکشید، اما در همین زمان کم و با توجه به اوضاع سیاسی و اجتماعی آن زمان، حضرت زهرا (س) بیشترین نقش را در دفاع از حریم ولایت و امامت و همچنین تثبیت احکام و سنت نبوی ایفا کرد تا جایی که جان خود را در این راه نثار کرده و به درجه شهادت نائل شد.

شکریان با اشاره به حرکت دشمنان برای ضربه زدن به اصول اعتقادی دین اسلام و ایجاد شبهه و تفرقه در بین مسلمانان بیان داشت: مبارزه و حرکت زهرای مرضیه (س) در اثبات حقانیت ولایت امیرالمومنین (ع) بی‌شک نشان از درک درست آن حضرت از مفاهیم قرآن و وحی و رسالت الهی پیامبر (ص) بوده و با توجه به خطر گمراهی در اصول اسلام و ایجاد شبهه و تفرقه در بین مسلمانان سعی کرد تا مانع انحراف در دین اسلام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه با تاکید بر الگوبرداری از سیره رفتار فاطمه زهرا (س) که نمونه کاملی از حیات طیبه است، تصریح کرد: وقتی امام زمان (عج) که منجی عالم و نتیجه رسالت همه انبیاء از آدم تا به خاتم است الگوی خویش را حضرت زهرا (س) معرفی می‌کند بی‌شک همه ابعاد زندگی حضرت زهرا (س) قابل استفاده و در تمام شئون خانواده و جامعه قابل نشر است و شایسته است تدبیری انجام شود تا سیره زندگانی آن حضرت در کتب درسی مدارس تدریس شود.

این مسئول فرهنگی در ادامه تصریح کرد: تبیین اهداف فرهنگ فاطمی برای جامعه به ویژه نسل جوان و بانوان لازم است، چرا که گسترش و پویایی این فرهنگ در سطح اجتماع سبب جلوگیری از انحراف و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی می‌شود.

شکریان اضافه کرد: حضرت زهرا (س) با شجاعت و ایستادگی خود به همه فهماند که یک فرد مسلمان در هر موقعیتی باید پشتیبان ولایت باشد و از دشواری‌های مبارزه با دشمن ترسی نداشته نباشد.

وی با اشاره به جایگاه حضرت زهرا (س) متذکر شد: عظمت حضرت فاطمه (س) به این دلیل است که در مدت کوتاه عمر با برکت و پربار خود به کمال واقعی دست پیدا کرد و سیده زنان عالم شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران اذعان داشت: بزرگی و شکوه زندگی حضرت زهرا (س) در تقوا، پاکدامنی، عبادت، خیرخواهی و ولایت‌پذیری وی است که نه فقط زنان بلکه اگر همه افراد جوامع بشری الگوی حقیقی خود را حضرت فاطمه (س) بدانند ظلمت، تباهی و فساد در جهان برچیده می‌شود.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول