اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر بخش غیرتئاتری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاه‌های ایران:

جشنواره تئاتر دانشگاه‌های ایران اردیبهشت ماه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر بخش غیرتئاتری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاه‌های ایران از برگزاری مرحله اصلی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاه‌های ایران در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

جشنواره تئاتر دانشگاه‌های ایران اردیبهشت ماه برگزار می‌شود

ساسان قجر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشجویی دانشگاه‌های کشور در دو بخش تئاتر و غیرتئاتری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان رشته تئاتر و دانشجویان دیگر در این جشنواره حضور دارند، تصریح کرد: این جشنواره زمینه حضور دانشجویانی که در رشته‌های غیرتئاتر نیز مشغول به تحصیل هستند، را فراهم کرده است.

دبیر بخش غیرتئاتری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاه‌های ایران مجموع آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را یک هزار و 455 اثر عنوان کرد و افزود: پس از بازبینی‌های انجام شده از سوی هئیت بازبین این جشنواره از جمله مکاری، صمدپور و ایرانمنش و ناظر هئیت بازبین ساسان قجر، آثار انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه در بخش غیر تئاتری 20 اثر به جشنواره کرمان راه یافت، یادآور شد: این جشنواره 13 اسفند ماه سال گذشته در کرمان برگزار و از میان آثار ارائه شده سه اثر به جشنواره اصلی که از 23 تا 30 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود، راه یافت که 12 اثر نیز از استان تهران در بخش غیرتئاتری در این جشنواره حضور دارد.

قجر یادآور شد: دانشجویان در این جشنواره در هفت بخش مدرسان دانشگاه، بین‌الملل، نمایشنامه‌خوانی با مروری بر آثار نادر برهانی هنرمند برجسته کشور با موضوع دفاع مقدس، نمایشنامه‌های رادیویی، پایان‌نامه‌های دانشجویی، پژوهش جایزه دکتر ناظرزاده‌کرمانی، نمایشنامه‌نویسی جایزه رادی و پوستر و عکس رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به ارسال 143 اثر نمایشنامه‌نویسی به این جشنواره ادامه داد: 77 پوستر، 73 عکس و در بخش پژوهش‌های اساتید و دانشجویی نیز 74 اثر به این دبیرخانه ارسال شده است.

دبیر بخش غیرتئاتری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاه‌های ایران با اشاره به در نظر گرفتن 15 سالن تئاتر برای اجرای برنامه‌های جشنواره افزود: هشت فضای باز برای ارائه 88 اثر صحنه‌ای و 14 اثر خیابانی آماده شده است.

وی با اشاره به استقبال دانشجویان از برگزاری این جشنواره تصریح کرد: به همت دبیر جشنواره حقی از کسی ضایع نشده و تنها دانشجویان در این جشنواره حضور یافته‌اند.

قجر با بیان اینکه استعلام‌های لازم برای حضور دانشجویان در این جشنواره  انجام شده است، یادآور شد: مشکلی در راستای برگزاری جشنواره وجود ندارد.

وی ارتقای کیفیت تئاتر دانشجویی را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: ایجاد فضای خلاق برای بروز استعدادهای دانشجویان از دیگر اهداف این جشنواره محسوب می‌شود.

دبیر بخش غیرتئاتری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاه‌های ایران با بیان اینکه این جشنواره همپای جشنواره فجر از نظر کمی و کیفی حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: بخش‌های مختلف جشنواره به نحو مطلوبی آماده برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان زنجانی نیز در این جشنواره حضور چشمگیری داشتند، افزود: حضور دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی و مرکز علمی و کاربردی میراث فرهنگی استان در این جشنواره مطلوب بود، که باید از مدیریت این سه واحد برای حضور هنرمندان زنجانی در این جشنواره تقدیر کرد.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول