اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند خبر داد

آموزش سالانه 12 هزار سالمند در مراکز بهداشت خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند آموزش سالمندان را یکی از موارد ضروری برای این قشر عنوان کرد و گفت:‌ به طور متوسط سالانه 12 هزار سالمند در مراکز بهداشت سطح استان در کلاس‌های آموزشی مختلف حضور پیدا می‌کنند.

آموزش سالانه 12 هزار سالمند در مراکز بهداشت خراسان‌جنوبی

کامبیز مهدی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، به مناسبت آغاز هفته سلامت اظهار داشت: سالمندی و سلامت امسال به‌عنوان شعار روز جهانی سلامت انتخاب شده است.

وی افزود:‌ انتخاب این شعار نشان دهنده اهمیت بحث سلامت سالمندان است که جمعیت این قشر در حال گسترده شدن است و در بسیاری از کشورها از جمله ایران که میزان امید به زندگی با اقدامات انجام شده افزایش چشمگیری پیدا کرده نیاز است که توجه ویژه‌ای به سلامت و بهداشت این قشر صورت گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به برنامه‌های این مجموعه برای آموزش سالمندان اشاره کرد و گفت: بسیاری از مشکلات سالمندان به نوع و شیوه زندگی آنها بر می‌گردد که در این راستا کلاس‌های آموزشی از سوی این مجموعه برای سالمندان در نظر گرفته شده است.

مهدی‌زاده ادامه داد:‌ طی چند سال گذشته دوره‌های آموزشی شیوه زندگی سالم در سالمندی در مراکز بهداشت سطح استان برگزار شده است که از کلیه سالمندان بالای 60 سال برای حضور در این دوره‌ها دعوت می‌شود.

وی افزود: افرادی که برای حضور در این دوره‌ها به مراکز بهداشت مراجعه می‌کنند از نظر سطح اطلاعاتی مورد سنجش اولیه قرار می‌گیرند و بعد از اتمام دوره نیز مورد سنجش مجدد قرار می‌گیرند تا میزان تاثیرگذاری دوره‌ها مشخص شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: ‌همچنین شش ماه بعد از اتمام دوره نیز رفتارهای سالمندان مورد بررسی قرار می‌گیرد تا تاثیر عملی دوره‌های آموزشی بر شیوه زندگی افراد سالمند مورد سنجش قرار گیرد.

*70 هزار سالمند در خراسان‌جنوبی زندگی می‌کنند

مهدی‌زاده با بیان اینکه سالانه 12 هزار سالمند در این دوره‌های آموزشی در سطح استان حضور پیدا می‌کنند، تصریح کرد:‌ ما آمادگی آموزش این دوره‌ها برای 70 هزار سالمند بالای 60 سالی که در استان حضور دارند، را داریم.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول