اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش محمودآباد خبر داد

مشارکت 24 درصدی فرهنگیان محمودآبادی در طرح نور

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش محمودآباد از مشارکت بیش از 24 درصد فرهنگیان و دانش‌آموزان این شهرستان در طرح نور خبر داد.

مشارکت 24 درصدی فرهنگیان محمودآبادی در طرح نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد‌، جعفر طهماسبی  عصر امروز در جمع مدیران مدارس قرآنی این شهرستان اظهار داشت: در راستای پیگیری منویات مقام معظم رهبری برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، طرح نور (نهضت ملی حفظ قرآن کریم ) به منظور تشویق و شرکت دانش‌آموزان و فرهنگیان برای حفظ قرآن کریم در محمودآباد نیز به اجرا درآمده است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش محمودآباد افزود: بیش از 24 درصد فرهنگیان و دانش‌آموزان شهرستان در اجرای این طرح خیر مشارکت کردند.

طهماسبی بیان داشت: هر ملتی که در خدمت قرآن باشد و به قرآن اهمیت دهد پیشرفت همه جانبه معنوی و مادی می‌کند زیرا قرآن کریم برای تمامی شئونات زندگی برنامه دارد و برازنده کشور اسلامی ماست که قرآن در تمامی شئون زندگی دانش آموزان ما باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم درونی سالم و پرنور داشته باشید باید به قرآن رجوع کنیم و با تلاوت و حفظ آن درونی آرام پیدا کنیم و هر وقت دلتنگ و افسرده شدیم با گوش دادن به قرآن آرامش پیدا می‌کنیم که هر سینه‌ای که حافظ قرآن باشد خداوند آن را از آتش جهنم محفوظ می‌دارد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش محمودآباد درادامه با تاکید بر اهمیت‌بخشی به قرآن‌آموزی دانش‌آموزان در مدارس، تصریح کرد : باید اهتمام ویژه‌ای به این مسئله مهم که از دغدغه‌‌های مقام معظم رهبری است داشته باشیم.

طهماسبی طرح نور را الفتی جدید برای آشنایی بهتر دانش‌آموزان با آموزه‌های دینی دانست و گفت: اکنون که بیش از هر زمانی اندیشه‌های دینی در جهان در حال گسترش است لازم است جوانان ما نیز با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن در ترویج این فرهنگ ماندگار بیشتر مشارکت کنند.

وی  افزود: اهدافی از جمله «ایجاد شرایط مناسب برای تبلیغ و ترویج حفظ قرآن کریم»، «تلاش برای فرهنگ‌‌سازی مناسب در امر حفظ قرآن»، «ایجاد رغبت و رقابت سالم و سازنده برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده»، «توانایی تدبر در آیات قرآن» و «توانایی بهره‌گیری از قرآن کریم» برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده و دنبال می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش محمودآباد در پایان اظهار داشت: توسعه آموزش‌های قرآنی در مدارس از برنامه‌های محوری امسال آموزش و پرورش شهرستان است که با به بار نشستن این برنامه‌ها در آینده نزدیک، تاثیرات عملی آموزه‌های قرآنی در جامعه مشاهده می‌شود.

به گزارش فارس، بیش از 2 هزار و 500 دانش‌آموز محمودآبادی از طرح نور بهره مند شدند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول