اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر در مازندران:

مسجد فرح‌آباد ساری موزه قرآن می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر در مازندران گفت:‌ مسجد صفوی فرح‌آباد ساری با محوریت موزه قرآن در سال 91 اجرایی می‌شود.

مسجد فرح‌آباد ساری موزه قرآن می‌شود

سیف‌الله فرزانه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت:‌ مسجد صفوی فرح‌آباد ساری یکی از آثار شاخص معماری ایران در دوران صفوی است.         

وی افزود: ‌این مسجد به همراه شهر فرح‌آباد در مدت کمتر از پنج سال از سال 1021 تا 1025 هجری قمری ساخته شده است.

فرزانه با بیان اینکه شهرسازی مدرن و بی‌نظیر مجموعه تاریخی فرح‌آباد در حاشیه دریای خزر موجب شد تا سفرنامه‌نویسانی چون پیترودلاواله اذعان کنند که فرح‌آباد دومین شهر و پایتخت صفویان بعد از اصفهان در دوران شاه عباس کبیر بوده، ادامه داد:‌ بسیاری از تفاهم‌نامه‌های سیاسی ایران با ممالک دیگر در این شهر به امضا رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به وسعت و اهمیت شهر فرح‌آباد آن را همتراز با شهر قدیم رم و قسطنطنیه در اروپا دانست و تصریح کرد: مورخان غربی و شرق‌شناسان از اهمیت این شهر بسیار گفته‌اند.

وی با بیان اینکه مسجد فرح‌آباد دارای پلان چهار ایوانی با شبستان‌ها در بخش غربی و شرقی، گنبد خانه، ایوان جنوبی مرکزی و حجره‌هایی در بخش شرقی و شمالی حیاط مرکزی است، گفت: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سفر به استان مازندران با حضور در مسجد و شنیدن نقطه نظرات کارشناس، مبلغ 20 میلیارد ریال برای آزادسازی حریم، مرمت و احیای مسجد با محوریت موزه قرآن به استان مازندران اختصاص می‌دهد و انتظار داریم استانداری مازندران هم نسبت به این مقدار اعتبار از محل اعتبارات استانی اقدام کند تا در افتتاح هرچه سریع‌تر این پروژه بزرگ فرهنگی و معنوی مازندران در دهه فجر 91 مشارکت کند.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول