اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف رشت خبر داد

استقرار مرکز فرهنگی‌قرآنی در بقاع رشت

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه رشت از استقرار مرکز فرهنگی‌قرآنی در بقاع متبرکه این شهرستان در سال جاری خبر داد.

استقرار مرکز فرهنگی‌قرآنی در بقاع رشت

حجت‌الاسلام ستار علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برنامه‌های اوقاف رشت در سال جاری اظهار کرد: امسال افزایش 100 درصدی تعامل با نخبگان قرآنی در برنامه کاری اوقاف رشت قرار دارد.

وی، برگزاری مسابقات قرآنی و اجرای نیات واقفان را از دیگر برنامه‌های اوقاف در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: توسعه برنامه‌های بصیرتی و ترویج ارزش‌های انقلاب از دیگر برنامه‌های ماست.

این مسئول، از استقرار مرکز فرهنگی‌قرآنی در بقاع متبرکه رشت خبر داد و افزود: افزایش 20 درصدی شناخت و اعتماد مردم نسبت به بقاع متبرکه رشت از جمله برنامه‌های اوقاف است.

وی، برگزاری جلسات تفسیر قرآن در برخی از محافل را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و یادآور شد: اوقاف ظرفیت بالایی دارد و رویکرد مردم نیز حضور و توجه بیشتر به بقاع متبرکه است.

علیزاده با بیان اینکه در نوروز 91 برای ارتقای سطح معرفت دینی زائران و انس جوانان و کودکان با روحانیت اقدام‌های نوینی صورت گرفته است، اذعان کرد: از روش‌های نوین تبلیغاتی و فیلم‌های جذاب برای پاسخگویی به شبهات مردم استفاده شد.

وی، آماده‌سازی فضا برای استقرار چادرهای نوروزی، برپایی ایستگاه صلواتی، به خدمت گرفتن خادمان افتخاری، هماهنگی با نیروی انتظامی در ایجاد فضای مناسب در برخی از بقاع، هماهنگی با هلال احمر و برخورد مناسب خدام با زائران را از جمله اقدام‌های اوقاف در نوروز سال جاری عنوان کرد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه رشت خاطرنشان کرد: امسال مراسم تحویل سال نو نیز در 100 بقعه متبرکه رشت برگزار شد که مورد استقبال بسیار خوب زائران قرار گرفت.

وی، با اشاره به اینکه رشت دارای حدود 240 بقعه متبرکه است، تصریح کرد: امسال استفاده از علمای استان برای تبلیغ در بقاع که دارای اهل ذوق و تحصیلات جدید هستند در برنامه کاری اوقاف است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول