اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خواجه سروی:

قرآن باید در متن آموزش و پژوهش دانشگاه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر قرار گرفتن قرآن در متن آموزش و پژوهش تأکید کرد.

قرآن باید در متن آموزش و پژوهش دانشگاه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، غلامرضا خواجه‌سروی صبح امروز در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره قرآنی دانشجویان منطقه 4 کشور که با حضور رئیس شبکه برون مرزی العالم، معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرماندار اردکان و جمعی از مسئولان کشور، استان و شهرستان اردکان در فرهنگسرای آیت‌الله خاتمی برگزار شد، اظهار داشت: آنچه باید بیش از پیش در دانشگاه‌های ما مورد توجه قرار گیرد، تولید علم در چارچوب معنویت و خدامحوری است.

وی افزود: باید بکوشیم تا قرآن در متن آموزش و پژوهش قرار گیرد چرا که این کتاب آسمانی ابعاد وسیعی دارد و می‌تواند علومی از قبیل فیزیک، شیمی، طب و سایر علوم را جهت‌دهی کند.

خواجه‌سروی اضافه کرد: هدف از برگزاری مسابقات قرآنی نباید تنها کسب مهارت در روخوانی یا قرائت و حفظ باشد بلکه هدف اصلی قرب الی الله و ارتقا سطح معنویت و اخلاق‌مداری در فضاهای آموزش عالی و جامعه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بر توسعه برنامه شب‌های قرآن در خوابگاه‌های دانشجویی تأکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ما باید در بحث تدبر در قرآن در جامعه پیشرو و جهت‌دهنده باشند و بر مبنای اندیشه‌های قرآنی و معارف بتوانند علمی را تولید کنند که پاسخ‌گوی نیازهای امروز جامعه باشد.

رئیس شبکه برون‌مرزی العالم نیز در این مراسم با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در وقوع بیداری اسلامی در خاورمیانه و آفریقا گفت: انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی(ره) بر مبنای اندیشه‌های اصیل اسلامی و تعالیم نورانی قرآن پایه‌گذاری شد و امروز پس از گذشت 33 سال از شروع آن، انقلاب اسلامی به عنوان یکی از قدرت‌های بزرگ سیاسی و فکری در دنیا مطرح است.

سیداحمد سادات به بن‌بست غرب و آمریکا در جهت‌دهی به تحولات کشورهای منطقه پرداخت و تصریح کرد: سران استکبار به خوبی به نقش تأثیرگذار و مهم انقلاب اسلامی ایران در ایجاد یک موج فکری و عقیدتی واقف هستند و از این‌روست که تلاش می‌کنند با کم‌رنگ جلوه دادن نقش ایران سهم شبکه‌های اجتماعی و اینترنت را پررنگ کنند و به این واسطه به اهداف شوم خود دست یابند.

در این مراسم به نفرات اول تا سوم رشته‌های مختلف در بخش کتبی و شفاهی جوایزی اهداء شد.

بیست و هفتمین جشنواره قرآنی دانشجویان منطقه 4 کشور به میزبانی اردکان در فرهنگسرای آیت‌الله خاتمی برگزار شد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول