اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن خبر داد

برگزاری همایش بین‌المللی قرآن و مسائل جامعه معاصر

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن از برگزاری همایش بین‌المللی قرآن و مسائل جامعه معاصر اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده خبر داد.

برگزاری همایش بین‌المللی قرآن و مسائل جامعه معاصر

حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به فعالیت‌های گروه قرآن و علوم اظهار کرد: اکنون پروژه‌هایی در مباحثی مانند تربیت از منظر قرآن، تربیت عقلانی، پژوهش‌های قرآنی و مبانی تربیت از منظر قرآن در این گروه در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: کلان پروژه تفسیر سیاسی قرآن یکی از فعالیت‌های گروه مأخذشناسی و طبقه‌بندی اطلاعات مرکز فرهنگ و معارف قرآن بوده که به عنوان زیرمجموعه مبحث اصطلاحات سیاسی قرآن مطرح شده است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن بررسی و مقایسه اندیشه‌های اجتماعی سه مفسر قرآن، علامه فخر و رشید رضا، تشکیل پرونده علمی برای دایرةالمعارف و نمایه‌سازی تولیدات مرکز را از دیگر فعالیت‌های گروه مأخذشناسی و طبقه‌بندی اطلاعات ذکر کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های گروه ترجمه و تفسیر قرآن گفت: ترجمه آزاد قرآن، آیه‌های زندگی، تفسیر آموزشی برای حوزویان، تفسیر آموزشی برای دانشگاهیان و ساماندهی منابع ترجمه قرآن از جمله پروژه‌های در حال انجام این گروه است.

یوسفی‌مقدم خاطر نشان کرد: نشست‌های علمی مطابق با موضوعات این گروه در نظر گرفته شده که از جمله این نشست‌ها می‌توان به نقد و بررسی تفسیر آموزشی قرآن اشاره کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های گروه علوم قرآنی گفت: روش‌شناسی مطالعات قرآنی یکی از پروژه‌های در حال انجام این گروه بوده که یکی از ریز‌ پروژه‌های آن روش پاسخ‌دهی به شبهات و تعامل با شبهه‌گران است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن یادآور شد: کلان پروژه قرآن و خاورشناسان از دیگر پروژه‌هاست که دیدگاه‌های خاورشناسان درباره قرآن در آن بررسی می‌شود.

وی از برگزاری همایش بین‌المللی قرآن و مسائل جامعه معاصر در آینده نزدیک خبر داد و افزود: اکنون در حال تکمیل موضوعات کمیسیون‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، روش‌شناسی، قرآن و علوم تربیتی، قرآن و مباحث فقه و حقوق و کمیسیون‌های دیگر هستیم تا بتوانیم نشست‌های علمی در زمینه موضوعات کمیسیون‌ها را برگزار کنیم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول