اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90

12 خانه قرآن روستایی در چهارمحال و بختیاری مجوز گرفت

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال 90 افزون بر 12 خانه قرآن روستایی در این استان مجوز فعالیت گرفت.

12 خانه قرآن روستایی در چهارمحال و بختیاری مجوز گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی اسماعیلی پیش از ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی این اداره‌کل، اظهار داشت: هم‌اکنون امکان فعالیت 100 روحانی مستقر در استان وجود دارد، این در حالیست که استقرار هر روحانی در استان برابر با ایجاد یک سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی از رشد 100 درصدی تعداد خانه‌های قرآن روستایی در این استان خبر داد و گفت: تعداد خانه‌های قرآن روستایی این استان در سال 90 در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن از رشدی معاول 100 درصد برخوردار بوده است.

اسماعیلی با بیان اینکه در سال 90 تعداد 12 خانه قرآن روستایی در این استان مجوز فعالیت دریافت کرد، گفت: این تعداد خانه قرآن در روستاهای شمس‌آباد، هوره، بارده و شیخ شبان شهرستان شهرکرد، سرتیشنیز شهرستان کیار، پل شرمک، امیرآباد دشت زرین، شهرک تلورد، صمصامی، نصیرآباد و دیمه شهرستان کوهرنگ و روستای گوجان شهرستان فارسان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: هم‌اکنون 28 خانه قرآن روستایی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

وی اعتبار حمایتی اختصاص یافته به مجموع خانه‌های قرآن روستایی استان را در سال گذشته 70 میلیون و 200 هزار ریال اعلام و تصریح کرد: بخش مهمی از حمایت‌های سازمان دارالقرآن الکریم از نهادهای قرآنی با همکاری تبلیغات اسلامی به صورت واگذاری طرح‌های اجرایی همچون دوره‌های آموزشی به این نهادها انجام می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بسیاری از خانه‌های قرآن روستایی موجود در چهارمحال و بختیاری در مکان‌های استیجاری و یا شخصی دایر هستند، گفت: برهمین اساس لزوم توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند همکاری دهیاری‌ها برای ایجاد خانه‌های قرآنی در سطح روستاهای این استان است.

وی با بیان اینکه خانه‌های قرآن روستایی با هدف گسترش و ترویج فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در روستاهای استان تأسیس می‌شوند، گفت: با توجه به تعداد روستاها در این استان و وجود زمینه مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی قرآنی در روستاها، اجرایی شدن این طرح بیش از پیش لازم و ضروری است.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری قرآن را به عنوان کامل‌ترین کتاب الهی دانست و افزود: برهمین اساس لازم است تا بر گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی بیش از پیش تلاش و کوشش شود.

وی با بیان اینکه قرآن و عمل به آموزه‌های قرآنی باید بیش از پیش در بین جوانان و نوجوانان جایگاه ویژه خود را بازیابد، گفت: توسعه برنامه‌های قرآنی و ایجاد کانون‌ها و مهدهای قرآنی موجب بیمه شدن جامعه اسلامی به ویژه آینده‌سازان کشورمان در مقابل شیطنت‌ها و دسیسه‌های دشمنان انقلاب اسلامی می‌شود.

اسماعیلی تعمیق باورهای دینی و رونق آیین‌های مذهبی در مناطق روستایی را از مهم‌ترین آثار توسعه خانه‌های قرآن در روستاها عنوان کرد و ادامه داد: ترویج فعالیت‌های دینی در این مناطق مستلزم توسعه خانه‌های قرآن در جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول