اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف کرمان:

بیشترین اعزام مبلغ را در جنوب کرمان داشتیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در حوزه فرهنگی در جنوب استان کرمان و اعزام مبلغ بیشترین اعزام را در این حوزه داشتیم که هزینه‌های آن نیز به عهده اوقاف است.

بیشترین اعزام مبلغ را در جنوب کرمان داشتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده ظهر امروز در جمع کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت اظهار داشت: در برنامه سه ساله 86 تا 89 نظر به اهمیت وقف و ترویج فرهنگ دینی اداره اوقاف جیرفت راه‌اندازی شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت پوشش کارهای فرهنگی در جنوب استان توسط اوقاف در هر سه حوزه توفیق به صورت نسبی حاصل شده است.

قاسمی‌زاده تصریح کرد: برای احداث ساختمان‌های اداری اوقاف اعتبار دولتی نداریم و ساخت این واحدها با کمک افراد خیر و در کنار آن کمک‌های دیگر ساخته می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با شهرستان جیرفت در استان کرمان در شش شهرستان دیگر نیز ساخت ساختمان اداری اوقاف آغاز شد که به جز شهرستان شهربابک همه واحدها به بهره‌برداری رسیدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه ساختمان اوقاف شهر کرمان نیز اردیبهشت ماه به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در حوزه فرهنگی در جنوب استان کرمان و اعزام مبلغ بیشترین اعزام را در این حوزه داشتیم که هزینه‌های آن نیز به عهده اوقاف است.

قاسمی زاده ابراز داشت: در بحث توزیع قرآن و کتاب‌های دینی تلاش شد وجود قرآن و مفاتیح به حد اشباع برسد که بیش از 17 هزار جلد در جنوب استان توزیع شده است.

وی اذعان داشت: اوقاف و امور خیریه سه وظیفه رسیدگی به اوقاف، رسیدگی به بقاع و همچنین بحث مساجد عهده‌دار است‌.

قاسمی‌زاده با بیان اینکه ابلاغ هیئت امنای تمام مساجد نیز توسط اوقاف داده می‌شود، افزود: همچنین اعتبارهای عمرانی مساجد از طریق اوقاف و امور خیریه اختصاص داده می‌شود و در فاز اول در جنوب 26 مسجد و 12 خانه عالم داشتیم و در فاز دوم نیز اولویت با مناطقی است که مسجد ندارند.

وی اظهار داشت: در حوزه موقوفات موقوفه ربع رشیدی را داریم که امیدواریم این موقوفه به جایگاه خود برگردد و موجب خیر و برکت برای منطقه باشد، موقوفه ربع رشیدی به شرطی که احیا شود، عام‌المنفعه است و در این زمینه کارهای خوبی نیز انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان تصریح کرد: یکی از مزیت‌هایی که تشکیل اداره اوقاف در شهرستان جیرفت دارد این است که این منطقه به سمت شهرها با میزان وقف مورد توجه پیش می‌رود.

قاسمی‌زاده افزود: بقاعی مورد توجه اوقاف و امور خیریه هستند که پارامتر‌های سازمان اوقاف را داشته باشند و ورود ما به عرصه بقاع متبرکه برای سازماندهی آنها است و 157 بقعه‌ متبرکه‌ای که در استان وجود دارند، اعتبارات خوبی دریافت کردند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول