اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر خبر داد

اعزام 6 هزار مبلغ دینی به شهرستان‌های استان بوشهر

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: در سال گذشته حدود 6 هزار مبلغ به مناسبت‌های مختلف به شهرستان‌های استان بوشهر اعزام شدند.

اعزام 6 هزار مبلغ دینی به شهرستان‌های استان بوشهر

حسین ادیبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: مقابله با خرافات و بدعت‌ها در راستای بهینه‌سازی فعالیت‌های مذهبی هیئت‌ها، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در هیئت‌های مذهبی، تشویق هیئت‌های مذهبی برای حضور در عرصه فضای مجازی با راه‌اندازی سایت و وبلاگ و انجام برنامه‌هایی از سوی هیئت‌های مذهبی برای پررنگ کردن باورهای دینی و اخلاقی جهت جوانان هیئتی از جمله محورهای مورد تاکید تشکل‌های دینی در سال 90 بوده است.

کارشناس ارشد امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: در راستای ارتقای بینش بانوان هیئتی به منظور پیشگیری از ترویج بدعت‌ها و خرافات و تحریفات لفظی و معنوی در مجالس و مراسم مذهبی بانوان کارگاه‌ها و کلاس‌های توجیهی و آموزشی برگزار شده است.

وی ادامه داد: محور قرار دادن تهذیب و دین‌باوری در برنامه‌های هیئت‌های مذهبی، اجتناب از حرکات افراطی و تفریطی در هنگام برپایی مراسم و هدایت هیئت‌های مذهبی برای رعایت اصل مدیریت انگیزش در جلب و جذب اعضای خلاق، توانمند و نوگرا و تاثیرگذار در برنامه‌های هیئت‌های از دیگر محورهای انجام شده در حوزه تشکل‌های دینی بوده است.

ادیبی با بیان اینکه بر اساس منویات و مطالبات مقام معظم رهبری در راستای تبلیغ بایدها و نبایدهای عزاداری این اداره کل با همکاری شورای هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان در شهرستان‌های استان اقدام به برگزاری همایش‌های شئون فرهنگی با حضور مسئولان هیئت‌های و مداحان و ذاکران در ایام محرم کرده است افزود: در همین زمینه جلسات مختلف و متعدد ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی برای ساماندهی و سازماندهی فعالیت تشکل‌های دینی در برگزاری مراسم و مناسبت‌های دینی در سطح شهرستان‌ها برگزار شده است.

کارشناس ارشد امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان در ادامه به نقش مهم و برجسته دو تشکل میانی تخصصی یعنی شورای هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان و شعرای آئینی برای ساماندهی امور در حوزه هیئت‌های مذهبی و مداحان اشاره کرد و افزود: تغذیه فکری هیئت‌های مذهبی و مداحان با توزیع مجلات تخصصی از جمله خیمه، چاووش و اعتصام و برپایی دوره آموزشی ویژه مداحان و ذاکران از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال 90 بود.

وی اضافه کرد: حمایت از برنامه‌های هیئت‌ها و کانون‌های فرهنگی تبلیغی محوری از جمله برنامه‌های موفق این اداره کل در حوزه تشکل‌های دینی در سال گذشته بوده که در سال جدید هم تداوم خواهد یافت.

ادیبی اظهار داشت: بر اساس تعامل صورت گرفته با سازمان آموزش و پرورش استان هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی در تمام دبیرستان‌های استان تشکیل شد.

کارشناس ارشد امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان افزود: این تشکل‌ها دارای کد شناسایی از اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوده و با توجه به نقش تعلیم و تربیت و با بهره‌گیری از مکتب نبوی و آموزه‌های علوی و در راستای اعتلای فرهنگ معرفت دینی و لزوم گسترش هر چه بیشتر مراسم مذهبی در مناسبت‌های دینی و ملی در قالب هیئت‌های دانش‌آموزی به فعالیت می‌پردازند.

وی اضافه کرد: هیئت مذهبی دانش‌آموزی تشکلی است مرکب از دانش‌آموزان داوطلب با هدف احیای شعائر دینی که در محیط مدرسه می‌تواند به فعالیت بپردازد.

کارشناس ارشد امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل مسئول هیئت دانش‌آموزی یکی از اعضای کادر آموزشی مدرسه خواهد بود.

ادیبی افزود: با عنایت به سیاست سازمان تبلیغات اسلامی در ساماندهی و سازماندهی تشکل‌های دینی بر اساس بند 16 از ماده 6 شرح وظایف سازمان تبلیغات اسلامی مبنی بر صدور مجوز انجمن‌های اسلامی این اداره کل هماهنگی لازم برای صدور مجوز و ثبت این تشکل مهم و تاثیرگذار را در مرکز استان فراهم آورد.

کارشناس ارشد امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: احیا و ترویج ارزش‌های مکتب اسلام و تبلیغ و گسترش فرهنگ و معارف اصیل این مکتب حیات‌بخش از جمله اهداف راه‌اندازی این تشکل به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: اهتمام بخشیدن به دو اصل امر به معروف و نهی از منکر، ایجاد زمینه‌های تفاهم و اخوت اسلامی در محیط کار و بازار و افزایش حس مسئولیت و نوع دوستی در میان کسبه و سالم‌سازی محیط بازار از جمله دیگر اهداف و وظایف انجمن اسلامی بازار به شمار می‌آید.

ادیبی خاطر نشان کرد: با انجام هماهنگی‌های لازم با دفاتر شهرستانی انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف با هماهنگی مجامع امور صنفی در حال راه‌اندازی و صدور مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی هستند.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول