اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت حوزه مطالعات راهبردی و حرکت‌های جهادی صورت گرفت

اعزام 80 مبلغ به اردوهای جهادی در سراسر کشور

خبرگزاری فارس: مسئول اعزام مبلغ حوزه مطالعات راهبردی و تربیت جهادی از اعزام 80 مبلغ همراه با گروه‌های جهادی در سراسر کشور خبر داد.

اعزام 80 مبلغ به اردوهای جهادی در سراسر کشور

حجت‌الاسلام نوید خاکبازان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تهیه سند چشم‌انداز راهبردی حرکت‌های جهادی در سال 90 اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که در سند چشم‌انداز حرکت‌های جهادی به عنوان یک فعالیت راهبردی به آن اشاره شده است، اعزام مبلغ همراه با گروه‌های جهادی است.

وی اضافه کرد: در این راستا در اردوهای جهادی امسال 80 مبلغ به سراسر کشور اعزام می‌شود.

مسئول اعزام مبلغ حوزه مطالعات راهبردی و تربیت جهادی ادامه داد: این مبلغان با حضور در میان جهادگران به فعالیت‌های فرهنگی بین گروه‌های جهادی و مردم مناطق محروم می‌پردازند.

وی گفت: حضور مبلغ در میان گروه‌های جهادی سبب افزایش پذیرش این گروه‌ها در مناطق هدف شده و از بسیاری از آسیب‌های احتمالی این اردوها جلوگیری می‌کند.

خاکبازان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف اردوهای جهادی، خودسازی معنوی جوانان است که این بدون حضور یک اسلام‌شناس و کسی که معارف دینی را برای آنها بازگو کند، امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی گفت: حضور مبلغان در اردوهای جهادی علاوه بر غنا بخشی به فضای اردوهای جهادی، سبب می‌شود فعالیت‌های جهادی از انحصار در مسائل عمرانی و بهداشتی خارج شده و اثرات فرهنگی مطلوبی بر مناطق محروم بگذارد.

مسئول اعزام مبلغ حوزه مطالعات راهبردی و تربیت جهادی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در گروه‌های جهادی احساس نیاز فوق‌العاده‌ای برای حضور مبلغ وجود دارد و هر چه این اعزام‌ها بیشتر می‌شود، دانشجویان از این اردوها بیشتر استقبال می‌کنند.

وی گفت: حضور مبلغ در اردوهای جهادی و نگاه تیزبینانه‌ای که این افراد به مسائل فرهنگی و مشکلات موجود در مناطق محروم دارند، اثرگذاری فرهنگی اردوهای جهادی را چند برابر می‌کند.

خاکبازان افزود: امسال استقبال برای حضور در مناطق محروم از سوی مبلغان بسیار بود و حدود 200 مبلغ برای شرکت در این اردوها اعلام آمادگی کردند.

وی تصریح کرد: فضای مناسبی برای حضور مبلغان در اردوهای جهادی ایجاد نشده است و مسئولین این امر باید به مزیت‌های حضور این افراد بیشتر دقت کنند.

مسئول اعزام مبلغ حوزه مطالعات راهبردی و تربیت جهادی یادآور شد: از آغاز تدوین سند چشم‌انداز اردوهای جهادی، شعار حوزه مطالعات راهبردی «هر گروه‌ جهادی، یک مبلغ» بود که این موضوع هنوز خیلی جدی گرفته نشده است.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول