اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

اعزام جهانی مبلغ سبب بیدارگری ملت‌ها می‌شود

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید گفت: اعزام‌ مبلغ توسط نهادهای جمهوری اسلامی باید جهانی باشد تا پیام انقلاب اسلامی موجب بیدارگری تمام ملت‌ها شود.

اعزام جهانی مبلغ سبب بیدارگری ملت‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: دین اسلام یک دین اجتماعی است و طبق آموزه‌های این دین مردم در یک اجتماع و در ارتباط با یکدیگر به رشد دینی و الهی خواهند رسید.

وی ادامه داد: از طرف دیگر اسلام در زمینه چگونگی یک اجتماع و نحوه زندگی مردم در آن، دستوراتی دارد تا جامعه را به ایده‌آل‌های خود نزدیک کند.

این مرجع تقلید ابراز داشت: طبق تعالیم اسلام، جامعه اسلامی باید به گونه‌ای طراحی شود که بتواند برای تمام جوامع بشری الگو و اسوه باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس مسلمانان باید دارای اجتماعی عزت‌مند و قدرتمند باشند و در فرهنگ، سیاست و اقتصاد سرآمد باشند و به منظور رسیدن به این آرمان‌ها اسلام دستوراتی در زمینه‌های مختلف زندگی دارد.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: وقف یکی از تعالیم اقتصادی اسلام است که اجرا کردن آن در جامعه سبب پیشرفت اقتصادی جامعه اسلامی، عزتمندی این جوامع و کمک به محرومان خواهد شد.

وی با اشاره به نام بردن از سه کتاب در قرآن گفت: یکی از این سه کتاب، کتاب اعمال انسان است که در روز قیامت به گردن او آویخته می‌شود.

این مرجع تقلید متذکر شد: کوچک‌ترین عمل انسان نیز در این کتاب ثبت و ضبط می‌شود و افرادی وجود دارند که با انجام کارهای خیر جاودان، نامه عمل خود را پس از مرگ نیز باز نگه ‌می‌دارند.

وی افزود: برای هر امت نیز کتابی وجود دارد که در آن کتاب عملکرد آن امت ذکر شده است، در نتیجه عملکرد امت‌ها در روز قیامت محاسبه شده و بسیار اهمیت دارد.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: انسان دو نوع وظیفه دارد، یک وظیفه فردی و یک وظیفه اجتماعی که وظیفه اجتماعی او بسیار حساس و مهم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رسیدگی به امور وقف را مهم ارزیابی کرد و گفت: ائمه ما موقوفات بسیاری داشته‌اند که لازم است برای مردم با کارهای تبلیغی این موضوع تبیین شود تا مردم اهمیت و ریشه این موضوع را بهتر متوجه شوند.

این مرجع تقلید ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه باید به صورت منظم و هفتگی برنامه‌ای در صدا و سیما داشته باشد و از طریق ارتباط چهره به چهره با مردم و معرفی واقفان و اموال وقف شده، این سنت پسندیده را تبلیغ کند.

وی با بیان اینکه تبلیغات بصری در موضوع وقف خیلی مهم است، گفت: باید به مردم نشان داد که وقف چه تاثیر عمیقی در اصلاح رویه‌های اقتصادی جامعه خواهد گذاشت.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اعزام مبلغ توسط سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: این اعزام‌ها باید جهانی باشد تا پیام انقلاب اسلامی موجب بیدارگری تمام ملت‌ها شود.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز پیروزی مردم غزه بر اسرائیل، گفت: همین بیدارگری ملت ایران بود که سبب بیداری ملت‌های مسلمان و ذلت اسرائیل شد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه باید مبلغینی عالم، آگاه به موضوعات زمان و آشنا به شیوه‌های دشمن تربیت کند تا نقشه‌های دشمن در داخل و خارج از کشور توسط روشنگری این مبلغان ناکام بماند.

وی با اشاره به اینکه در کتب تاریخ، تفسیر و حدیث اهل سنت خدمات و نقش اهل بیت(ع) و کرامات آنان کم‌رنگ نشان داده شده، ادامه داد: باید سازمان اوقاف و امور خیریه تلاش کند با تالیف کتب مقارن با این کتاب‌های اهل سنت، جایگاه اهل‌بیت(ع) را روشن سازد.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: برای انجام این کار باید ابتدا تعدادی از طلاب حوزه‌های علمیه آموزش داده شوند تا با کار چندین ساله در این موضوع و استفاده از کتب اهل‌سنت، با این کم‌رنگ سازی‌ها مبارزه کنند.

وی اظهار داشت: اهل‌بیت(ع) و به ویژه حضرت علی(ع) دارای کرامات بسیار و نقش پررنگی در ارتباط با ترویج اسلام بوده‌اند اما در کتب تاریخی اهل‌سنت این موضوع ضعیف نشان داده شده است.

وی افزود: علاوه بر این در تفسیر آیاتی که در رابطه با جایگاه اهل‌بیت(ع) نازل شده، اهل‌سنت این نقش و جایگاه را کم رنگ نشان داده‌اند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول