اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سوگ بانوی دو عالم

فاطمه (س) برای بقای اسلام‌ از حق مسلم خود گذشت

خبرگزاری فارس: امام جماعت مسجد جامع کوهبنان گفت: حضرت فاطمه (س) برای بقای اسلام‌ در مقابل آن همه ظلم و ستم از حقوق مسلم خود چشم بست و دم نزد.

فاطمه (س) برای بقای اسلام‌ از حق مسلم خود گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام احمد ابراهیمی در جمع کثیری از سوگواران و عزاداران بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا (س) با تسلیت آغاز دهه فاطمیه به گوشه‌ای از زندگانی این بانوی بزرگ اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت زهرا (س) یگانه دخت نبی مکرم اسلام (ص) به ظاهر دختری به سیمای خاکیان، اما در حقیقت ‌برتر و بالاتر‌ از ملائک بود، زیرا خلقت ایشان از نور و بوی ایشان از بهشت بود.

وی گفت: حضرت‌ فاطمه (س) القاب و نام‌های بسیاری دارند که هر کدام دارای معانی و مفاهیم بلند و ملکوتی هستند و امروز افتخار بزرگ ایران اسلامی‌ این است که نام بیشتر زنان جامعه ما فاطمه‌، زهرا و از القاب این بانوی بزرگوار است.

‌ابراهیمی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) بارها در موقعیت‌های مختلف در‌ سخنان خود، مقام و موقعیت والای فاطمه (س) را برای مسلمان‏ها بیان می‏کردند و می‏فرمودند "‌فاطمه سبب خلقت افلاک است و ملائکه الهی در خدمت وی هستند، پس مراقبت کنید، هرگز او را اذیت نکنید که اذیت او اذیت من است".

وی ابراز داشت: رسول خدا (ص) همچنین ‌فرمودند "فاطمه‌ من، اهل بهشت است و در قیامت از شیعیانش شفاعت می‌کند"،‌ لذا حضرت زهرا (س) چنان در قلب پیامبر اکرم (ص) جای ‌داشت که محبت و شیفتگی رسول خدا نسبت به او زبانزد خاص و عام شد و تعبیرات بسیار بلند و لطیفی از زبان پیامبر اکرم (ص) نسبت به آن گوهر تابناک تراوش می‌کرد.

ابراهیمی افزود: سرانجام امیر‌مؤمنان علی (ع) یگانه شخصیتی که در آن دوران‌ صلاحیت همسری با فاطمه‌ (س) را داشت‌ به خواستگاری حضرت زهرا آمد و رسول خدا هم به اذن خداوند‌ و رضایت فاطمه با ازدواج این دو بزرگوار‌ موافقت فرمود.

وی بیان داشت: حضرت علی (ع) و فاطمه (س) پس از رحلت نبی مکرم اسلام مورد بی‌مهری و ستم گروهی از مردمی واقع شدند که شیفته و فریفته زرق و برق دنیا بودند.

این روحانی تصریح کرد: اما این دو بزرگوار با سربلندی و افتخار از تمام ‌این آزمایش‌های الهی خارج شدند و برای بقای اسلام‌ در مقابل این همه ظلم و ستم از حقوق مسلم خود چشم بستند و دم نزدند.

ابراهیمی گفت: حتی زمانی که حضرت علی (ع) به خلافت دست ‌یافت، باز هم به فدک که سرمایه هنگفتی بود، اعتنایی نکرد و فدک در طول تاریخ به تاراج رفت.

وی عنوان کرد: به واسطه ظلم و ستم روا شده به این بانوی مکرمه، به تدریج فاطمه زهرا ‌(س) در آستانه شهادت قرار گرفت، دستور داد برایش تابوت ساختند و سپس به امیرالمؤمنین علی (ع) وصیت کرد تا پیکر ایشان را در دل شب مخفیانه غسل و کفن کرده و غریبانه به خاک بسپارد.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول