اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

فضائل حضرت فاطمه (س) قابل شمارش نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: فضائل حضرت فاطمه زهرا (س) به هیچ عنوان قابل شمارش نیست.

فضائل حضرت فاطمه (س) قابل شمارش نیست

آیت‌الله علی‌اکبر قریشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه هم‌اکنون در ایام وفات یافتن حضرت فاطمه‌الزهرا (س) قرار گرفته‌ایم ضمن اینکه فرا رسیدن این ایام به مردم  مسلمان ایران تسلیت گفت اظهار داشت: فضیلت‌ها و محاسن دخت گرامی حضرت محمد (س) به قدری زیاد است که در ظرف عقل آدمی نمی‌گنجد به همین دلیل باید بیش از بیش نسبت به کسب معرفت و شناخت ایشان مبادرت شود.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) از چنان جایگاه رفیعی در کائنات و بین بندگان خداوند برخوردار است که مورد عنایت ویژه آفریدگار جهان قرار گرفته است و مصداق بارز سوره " انا اعطیناک کوثر " قلمداد می‌شود از این‌رو باید بیش از بیش حرمت این بانوی بزرگوار نگه داشته شود.

این مسئول به اهمیت برگزاری باشکوه مراسم‌های عزاداری این بانوی دو عالم اشاره کرد و گفت: دو روایت متفاوت در مورد تاریخ وفات یافتن ایشان بین مسلمانان جهان وجود دارد که حدفاصل بین این دو تاریخ ایام فاطمیه نامیده می‌شود ولی تاریخ دوم که هم‌سنگ با عاشورای حسینی قلمداد می‌شود دسته‌جات عزاداری و سینه‌زنی توسط عاشقان اهل بیت راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه شأن و منزلت ایشان بر هیچ انسان منصفی پوشیده نیست خاطر نشان کرد: حضرت فاطمةالزهرا (س) به دلیل اینکه در طول زندگی خود همواره کنار پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) بودند همواره مورد توجه و مورد احترام توده‌های مسلمان قرار دارند ولی می‌طلبد بیش از این در راستای معرفی وی به نسل جدید مسئولان حوزه فرهنگی برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: زندگی کوتاه ولی پرثمر ایشان سرشار از فراز و فرودهای سیاسی و اجتماعی بود به طوری که یک الگوی موفق و کامل برای همه به ویژه بانوان محسوب می‌شود به ویژه زنانی که در کنار  زندگی خصوصی خود فعالیت اجتماعی هم دارند می‌تواند ایشان را برای خود سرمشق قرار دهند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول