اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‎های گلستان:

حضرت فاطمه (س) الگوی یک زن نمونه در سراسر تاریخ است

خبرگزاری فارس: رئیس استانی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‎های استان گلستان گفت: حضرت فاطمه (س) الگوی یک زن نمونه در سراسر تاریخ بشریت است.

حضرت فاطمه (س) الگوی یک زن نمونه در سراسر تاریخ است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام حسنعلی مازندرانی در جمع دانشجویان استان ضمن تسلیت سالروز شهادت شهیده راه امامت و ولایت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: ترویج فرهنگ فاطمی با شناخت، بصیرت، پیاده کردن روش و منش آن‎ حضرت در زندگی حاصل می‎شود.

وی با بیان اینکه آنچه درباره حضرت زهرا (س) در احادیث و روایات آمده است تنها در حجاب ایشان خلاصه نمی‎شود تصریح کرد: مسائلی همچون خانه‎داری، تبعیت از همسر، در صحنه‎های سیاسی وارد شدن و تربیت فرزندان از دیگر مسائلی است که می‎تواند الگوی مناسبی برای مسلمانان جامعه باشد.

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‎های گلستان بیان داشت: اگر کسی احساس هویت و شخصیت کند هیچ‌گاه راه را گم نکرده، مکتب، دین و خدای خود را نیز به فراموشی نمی‎سپارد و در صراط مستقیم، راه طریقت پیشه می‎کند.

مازندرانی متذکر شد: آنکه از مکتبش دست می‎کشد در مقابل کج‎روی‎ها و فرهنگ منحط غرب تسلیم و با فرهنگ اسلامی بیگانه می‎شود و آن وقت است که خبر ندارد اسلام چه مکتبی است و حجاب را نوعی محدودیت و نه مصونیت می‎پندارد.

وی عنوان کرد: یکی از فلسفه‎های حجاب این است که زن به خاطر لطافت و ظرافت‎هایی که دارد باید از پوشش بیشتری نسبت به مرد برخوردار باشد.

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‎های گلستان با بیان اینکه مرد از دامن زن به معراج می‎رود یادآور شد: زنان مسلمان باید به زن بودن خود افتخار کنند چنانکه خدا در قرآن کریم منزلتی والا و ارزشمند به زنان داده و بهشت را زیر پای آنان وعده کرده است.

مازندرانی افزود: زمانی ‎که حریم‎ها رعایت شوند امنیت فرد و جامعه تضمین می‎شود که اکنون دنیا نیز به این مسئله پی برده است چنانچه در منجلابی قرار گرفته و نمی‎تواند خود را از آن نجات دهد.

وی اظهار داشت: عفاف و حجاب نیاز و ضرورتی در جامعه است که انسان‎ها در سایه آن به رشد و تعالی می‎رسند و چه بهتر که جامعه اسلامی ما حضرت زهرا (س) را الگوی خویش قرار دهند کوثری که خدای متعال، آن را به پیامبرش (ص) عطا فرمود و دشمنان ایشان را مقطوع‎النسل خواند که کوثر کانون نسل رسول‎الله (ص) و عنوانی پر افتخار برای فاطمه‎زهرا (س) است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول