اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای علمی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم:

حضرت فاطمه(س) نخستین شهیده راه ولایت است

خبرگزاری فارس: عضو شورای علمی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: حضرت فاطمه(س) نخستین شهیده راه ولایت بود.

حضرت فاطمه(س) نخستین شهیده راه ولایت است

حجت‌الاسلام اکبر محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: سوره‌ کوثر در شأن و منزلت حضرت زهرا(س) نازل شده که نشان‌دهنده خیر بی‌پایان و بی‌نهایت این بانوی بزرگوار است.

وی خاطر نشان کرد: خداوند با عطا کردن فاطمه(س) به پیامبر اکرم(ص) فرمود ما به تو خیر کثیر و کوثر دادیم و در روایتی رسول خدا(ص) می‌فرماید فاطمه سیدة‌النسا دو عالم است.

عضو شورای علمی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم با اشاره به مقام علمی حضرت زهرا(س) گفت: این بانوی بزرگوار محدثه بود، بنابراین هر آنچه جبرئیل و ملائکه بیان می‌کردند، حضرت زهرا می‌شنید و انشا می‌کرد.

وی خاطر نشان کرد: کتابی به عنوان مصحف فاطمه وجود دارد که در دسترس امامان معصوم بوده و هر امامی آن را به امام پس از خود تحویل می‌دهد.

محمدی موقعیت‌شناسی و زمان‌شناسی را از دیگر ویژگی‌های حضرت زهرا(س) ذکر کرد و افزود: در برهه‌ای از زمان که تمام عوامل دست به دست هم داده بودند، حضرت زهرا(س) به راحتی از سلامتی و زندگی خود گذشت و نخستین حامی ولایت شد و خطبه‌هایی غرا برای دفاع از امیرمومنان(ع) قرائت کرد.

وی خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید نگوئید مادر ما به مرگ طبیعی از دنیا رفت بلکه مادر ما صدیقه شهیده است، بنابراین حضرت فاطمه(س) نخستین شهیده راه ولایت بود.

عضو شورای علمی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت زهرا(س) یک سیاست‌مدار به تمام معناست گفت: تمام وسوسه‌ها دست به دست یکدیگر داد، ولی ذره‌ای نتوانست در وجود حضرت زهرا(س) تاثیرگذار باشد، بنابراین این بانوی بزرگوار تا آخرین لحظه ایستاد و در این راه جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

وی با اشاره به مخفی ماندن بارگاه حضرت فاطمه(س) گفت: علت مخفی بودن قبر آن حضرت، سری از اسرار الهی است که جز ائمه معصومان کسی به این راز دسترسی نخواهد داشت.

محمدی یادآور شد: مخفی بودن بارگاه حضرت زهرا(س) یک مبارزه پنهان و آشکار سیاسی بود و مبارزه‌ این بانوی بزرگوار دشمنان و مخالفان ولایت را به چالش کشاند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول