اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

درس فاطمه‌شناسی ایجاد شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: لازم است درسی به نام زهرا و فاطمه‌شناسی برای شناخت این بانو داشته باشیم.

درس فاطمه‌شناسی ایجاد شود

حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: فاطمه زهرا(س) بانویی بی‌بدیل و بی‌نظیر در عالم هستی بوده و گوهری است که ناشناخته مانده است.

وی خاطر نشان کرد: لازم است درسی به نام زهرا و فاطمه‌شناسی برای شناخت این بانو داشته باشیم و با بررسی زوایای مختلفی که در شخصیت و زندگی این بانو وجود دارد به الگوبرداری تمام عیار از ایشان بپردازیم.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه فاطمه تنها برای زنان معیار و الگو نیست، بلکه برای انسان‌ها و بشریت است گفت: فاطمه را حضرت رسول(ص)، امیرمومنان(ع) و ائمه اطهار(ع) شناختند و شناخت کافی را نسبت به زهرای مرضیه داشتند، ولی ما محروم از شناخت کافی و وافی و آشنایی با ابعاد گوناگون شخصیت این بانو هستیم.

وی یادآور شد: زهرای مرضیه(س) در بعد حکومت، سیاست و ولایت‌مداری شاخص است، زیرا فاطمه جان خود را در طبق اخلاص گذاشت و فدای ولایت کرد و مانند شمعی در مسیر ولایت سوخت و روشنی داد و مسیر را نورانی کرد.

موسوی عنوان داشت: حضرت فاطمه(س) به عنوان اینکه علی همسرش است به دفاع نپرداخت، بلکه به دلیل آنکه خلیفه، حاکم الهی و ولی زمان است، به دفاع جانانه از ولایت پرداخت.

وی با اشاره به بعد اجتماعی شخصیت زهرای مرضیه گفت: این بانوی بزرگوار در اجتماع، شئون اجتماع را به طور کامل رعایت می‌کرد و از نظر عفاف و حجاب یک بانوی وارسته بود و یک محور، ملاک و معیار برای عفاف و حجاب در همه اعصار محسوب می‌شود.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: روایات فراوانی از فاطمه زهرا(س) به ما رسیده که آن روایات خود دارای عمق علمی و معارفی بوده و در اعتلای مذهب، مکتب و پیشرفت مذهب و مکتب بیشترین اثر را داشته و همه باید در مکتب فاطمی و در مقابل شخصیت فاطمه زهرا زانوی علم‌آموزی و معرفت بزنیم.

وی تاکید کرد: لازم است که در خصوص زهرای مرضیه و شخصیت او همایش‌ها و کتاب‌ها و مقالات غنی علمی نوشته شود، هر چند مقالات نمی‌تواند حتی گوشه‌ای از شخصیت این بانوی هستی را به درستی به جامعه منتقل کند.

موسوی با اشاره به نقش اقشار جامعه در برابر حضرت زهرا(س) گفت: مردم، نسل نو و زنان لازم است خود را با زندگی، سیره، مرام، روش و خصلت‌های زهرای اطهر تطبیق دهند، زیرا اگر کسی خود را با سیره و روش و شیوه‌های زندگی زهرا(س) تطبیق دهد سعادتمند است.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: ما مدیون زهرا(س) هستیم و باید زندگی و شخصیت ایشان را بیش از گذشته بشناسیم و در زندگی به کار ببندیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول