اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

حضرت فاطمه (س) نماد ولایت‌مداری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آستارا گفت: حضرت فاطمه (س) دارای شخصیتی برجسته و نماد ولایت‌مداری است.

حضرت فاطمه (س) نماد ولایت‌مداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به ایام فاطمیه حضرت زهرا (س) را نماد ولایت‌مداری دانست و اظهار کرد: شخصیت حضرت زهرا (س) پس از وفات پیامبر (ص) بسیار چشمگیر و برجسته بود.

وی با تسلیت ایام فاطمیه (س)، این روزها را ایام حزن و اندوه مسلمانان نامید و افزود: دوستداران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و تمام مسلمانان باید حرمت این ایام را نگه دارند و از ایجاد هر گونه مراسم جشن و سرور اجتناب کنند تا قلب مبارک امام عصر (عج) جریحه‌دار نشود.

خطیب جمعه آستارا، با اشاره به روز جهانی بهداشت و سلامتی، بهداشت را به عنوان یک مبحث مهم در توسعه و پیشرفت کشور دانست و ابراز داشت: از جمله مسایلی که دین مبین اسلام بسیار بر آن تاکید دارد، بهداشت و سلامتی است که نقش مهم و حیاتی سلامت را می‌رساند.

وی، توسعه و رعایت بهداشت در حوزه‌های مختلف را ضامن جامعه خواند و تصریح کرد: در حوزه سلامت دولت و دولتمردان برنامه‌های جامعی را در این زمینه به مرحله اجرا گذاشته است که کافی نیست و باید توجه و نگاه ویژه‌ای در حوزه سلامت داشته باشند.

حافظ‌نیا، با بیان اینکه در دین اسلام علاوه بر بهداشت جسم به بهداشت روانی و معنوی نیز تاکید شده است، خاطرنشان کرد: تنها راه رسیدن به آرامش روحی و معنوی پایدار ارتباط با ذات مقدس خداوند است که این ارتباط قلب‌ها را آرامش می‌دهد.

وی، استعمال دخانیات را برای بدن مضر دانست و بر لزوم ترک آن تاکید کرد و یادآور شد: مصرف دخانیات هیچ فایده‌ای برای بدن ندارد و حتی بسیاری از مراجع معظم استعمال دخانیات را به دلیل مضر بودن حرام دانسته‌اند.

خطیب جمعه آستارا، تغذیه مناسب و انجام ورزش‌های مفید را از عوامل اصلی سلامت انسان عنوان کرد.

وی با تبریک به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای کشور، استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای را حق مسلم ملت ایران دانست و خاطر نشان کرد: اسلام دین رٱفت و صمیمیت است اما ابر قدرت‌های جهان چشم دیدن پیشرفت ایران اسلامی و ملت را ندارند.

حافظ‌نیا با اشاره به اینکه ملت ایران بدون هیچ واهمه‌ای این راه را ادامه می‌دهند، افزود: ملت غیور و مومن ایران اسلامی با پشتکار و توانایی دانشمندان خود توانسته است به پیشرفت‌های افتخار آمیزی در این حوزه برسد که این راه همچنان ادامه دارد.

وی، یادآور شد: شهدایی که جانشان را در این راه داده‌اند با تقدیم جان خود راه توسعه و عزت و عظمت ملت را هموار کرده‌اند و ملت غیور ایران اسلامی برای همیشه مدیون شهدا است.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول