اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

فاطمه (س) نخستین شهید راه ولایت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت رشت گفت: ولایت‌مداری حضرت فاطمه (س) بی‌نظیر بود و نخستین شهید راه ولایت است.

فاطمه (س) نخستین شهید راه ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در  نماز جمعه این شهر با تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: زمان شهادت فاطمه (س) بین علمای اهل تشیع و تسنن متفاوت است به همین منظور در کشور دو دهه فاطمیه برگزار می‌کنیم.

وی، زندگی حضرت زهرا (س) را الگو دانست و افزود: زهد، اخلاص، فرزند داری، همسرداری و... از جمله ویژگی‌های این بانوی بزرگ اسلام است و زندگی ایشان باید مطالعه شود.

خطیب موقت رشت، فاطمه (س) را الگوی کامل خواند و تصریح کرد: تاکنون کسی نتوانسته است ادعا کند می‌تواند یکی از ویژگی‌های فاطمه (س) را انجام دهد.

وی، ولایت‌مداری و دفاع از ولایت حضرت زهرا (س) را بی‌نظیر نامید و اذعان کرد: اگر امروز ما شیعه و پیرو علی (ع) هستیم به دلیل تلاش‌های حضرت فاطمه (س) در راه ولایت است.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه حضرت زهرا (س) نخستین شهید راه ولایت است، خاطرنشان کرد: بر اثر صدماتی که در پاسداری از ولایت به ایشان وارد آمده بود شهید شدند.

وی، گریه‌های حضرت فاطمه (س) را در دفاع از ولایت دانست و ابراز کرد: گریه‌های حضرت فاطمه (س) سیاسی و برای دفاع از علی (ع) بود.

امام جمعه موقت رشت در ادامه به روز ملی فناوری هسته‌ای اشاره کرد و بیان کرد: تحریم‌های گسترده و فشارهای سیاسی و اقتصادی در این راستا وجود دارد و روز ملی فناوری اقدام ارزشمند نظام و دولت است.

وی، درباره نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی، یادآور شد: امروز فعالیت‌های اقتصادی یکی از چالش‌های مهم کشور است و دشمن فشارهایی در این زمینه وارد می‌کند.

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه امروز مشکل سیاسی و امنیتی در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: در بعد اقتصادی ضعف وجود دارد و با تدبیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب مشکلات برطرف می‌شود.

وی، با بیان اینکه باید از خرید اجناس خارجی اجتناب شود، افزود: تولید باید با صداقت صورت گیرد و دولت وظیفه دارد بر مصرف و تولید نظارت کند.

خطیب موقت رشت به سالروز شهید آوینی اشاره کرد و اذعان کرد: سالروز شهید آوینی روز هنر اسلامی نامگذاری شده و هنر بهترین و موثرترین وسیله برای تبلیغ در عصر حاضر است و اوج هنرنمایی به طور کامل در وجود خداوند است.

وی، با گرامیداشت آغاز هفته سلامت متذکر شد: اسلام و پیامبر (ص) و ائمه (ع) درباره سلامت فراوان گفته‌اند و مردم مکلف به رعایت مسائل بهداشتی هستند.

شفیعی‌زاده توجه به سلامت را نیمی از ایمان نامید و خاطرنشان کرد: امنیت و سلامت دو نعمت مهم است و در گیلان 13 هزار نفر مشغول خدمات‌رسانی در عرصه پزشکی هستند.

انتهای پیام/خ۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول