اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مؤسسه امیرالمومنین(ع):

حضرت فاطمه(س) تا پای جان از ولایت دفاع کرد

خبرگزاری فارس: مسئول مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین(ع) گفت: دفاع از ولایت تا پای جان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت زهرا(س) است که روزی الگوی تمام زنان و مردان آزاده جهان خواهد شد.

حضرت فاطمه(س) تا پای جان از ولایت دفاع کرد

حجت‌الاسلام محمدمهدی دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: در زمینه جایگاه حضرت زهرا(س) حدیث معروف «لولاک و ما خلقت افلاک» بسیار گویا بوده و به ما ثابت می‌کند این بانوی بزرگوار آنچنان شرافتی دارد که حتی در پیدایش عالم خلقت نقش داشته است.

وی ادامه داد: در این حدیث قدسی از حضرت زهرا(س) به عنوان محور اصلی عالم یاد شده و حتی خلقت پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) به خلقت وی وابسته شده است.

مسئول مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین(ع) افزود: مدرک دیگر در رتبه ممتاز فاطمه زهرا(س) سوره کوثر است که خداوند در این سوره اشاره می‌کند که چشمه‌سار ولایت از وجود این بانوی بزرگوار جاری شده و تمام عالم از برکت وجود او کسب فیض می‌کنند.

وی گفت: اینکه خداوند به پیامبر(ص) امر می‌کند که به پاسداشت اعطای گوهری مانند حضرت زهرا(س) نماز به پا دار و قربانی کن؛ نشان‌دهنده اهمیت تولد این بانوی بزرگوار است.

دشتی ابراز داشت: نگاهی به اسامی و القاب حضرت زهرا(س) نیز نشان‌دهنده مقام وی و خصوصیاتی است که این بانوی بزرگوار را از دیگر زنان ممتاز می‌کند.

وی اضافه کرد: حضرت فاطمه(س) چنان مقامی دارد که پیامبر(ص) در حدیثی غضب او را با غضب خداوند برابر می‌داند چرا که خشم و غضب او فقط برای خدا و به تبع خشم الهی بوده است.

مسئول مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین(ع) با اشاره به نقشی که حضرت زهرا(س) در عصر کنونی و برای نسل امروز می‌تواند داشته باشد گفت: حضرت زهرا(س) یک الگوی کامل الهی و در نهایت درجه انسانیت قرار دارد و در نتیجه هر زن و مردی برای رسیدن به کمال انسانی باید به سیره و روش وی در زندگی رجوع کند.

وی ادامه داد: او در اخلاق فردی و همسرداری در کمال حسن و متانت رفتار می‌کرد و در زمینه‌های اجتماعی نیز نقش خود را به عنوان یک بانوی مسلمان به طور کامل ایفا کرد.

دشتی ابراز داشت: در حجاب و عفاف نیز دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) یک نمونه و الگوی کامل برای زنان و دختران است چرا که وی حتی در حضور مرد نابینا نیز خود را می‌پوشاند.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه اقتصادی نیز امروز جامعه ما به الگویی مانند حضرت زهرا(س) نیاز دارد چرا که وی بسیار قناعت‌پیشه بود و نمی‌گذاشت اسراف در خانه‌اش راهی پیدا کند و آنقدر به مطامع دنیایی بی‌اعتنا بود که لباس عروسی خود را به فقیر بخشید.

مسئول مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: ایثار و فداکاری یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت زهرا(س) است که حتی آیه قرآن درباره آن نازل شده و مسئله مهم این است که این بانوی بزرگوار هم خود به تمام این ارزش‌ها عمل می‌کرد و هم فرزندانش را بر این اساس تربیت می‌کرد.

وی گفت: زمینه شخصیتی دیگر حضرت زهرا(س) در مسائل سیاسی دوران دفاع از ولایت متبلور شده است که سبب شد وی به خاطر حفظ ولایت یک حرکت اجتماعی را آغاز کند.

دشتی ابراز داشت: این دفاع از ولایت تا پای جان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت زهرا(س) است که روزی الگوی تمام زنان و مردان آزاده جهان خواهد شد.

وی اظهار کرد: اگر خوب به سیره حضرت زهرا(س) نگاه کنیم متوجه می‌شویم که در زندگی فردی و اجتماعی ما هیچ مسئله و چالشی وجود ندارد که در سیره و تفکر حضرت زهرا(س) برای آن راهکاری وجود نداشته باشد، پس باید جامعه را هر چه بیشتر با این الگوی تمام‌نمای انسانیت آشنا کرد.

مسئول مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین(ع) با اشاره به ضرورت تبیین زندگی حضرت زهرا(س) برای نسل جوان، گفت: در صورتی که در تمام شئون فردی و اجتماعی از حضرت فاطمه(س) الگو می‌گرفتیم، بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما به وجود نمی‌آمد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول