اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی

به دنبال تقویت عزم و اراده در حفظ منابع طبیعی هستیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی تقویت عزم و اراده حفظ، توسعه، اصلاح و احیا و بهره‌برداری منابع طبیعی را از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره در سال جاری عنوان کرد.

به دنبال تقویت عزم و اراده در حفظ منابع طبیعی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک یوسف یوسفی ظهر امروز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از ابزارهای مناسب برای حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی آشنا ساختن مردم به اهمیت منابع طبیعی است که این مهم در برنامه‌های سال جاری این اداره کل به صورت جدی دنبال خواهد شد.

وی تصریح کرد: حراست از عرصه‌های طبیعی بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نخواهد بود، بنابراین این اداره در تلاش است با اشاعه فرهنگ منابع طبیعی و شناساندن ارزش‌های ریشه‌ای و زیست محیطی این منابع به عموم جامعه زمینه مشارکت مردم را در این امر حیاتی فراهم کند.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی توجه جدی و اساسی به جلب مشارکت بهره‌برداران، مرتعداران، روستائیان و همیاران طبیعت را از دیگر برنامه‌های منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: در سال جاری بیش از 20 عنوان برنامه به عنوان اولویت در دستور کار منابع طبیعی قرار گرفته است که انتظار می‌رود با اجرا شدن این برنامه‌ها شاهد بهبود حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی باشیم.

یوسفی توجه به اصل 44 قانون اساسی و قوانین و مقررات موجود در راستای واگذاری تصدی‌های دولتی در مطالعات، اجرای پروژه‌های فنی با همکاری مجریان و بهره‌برداران، پیگیری و کمک به اصلاح نظام‌های بهره‌برداری از اراضی کشاورزی و مرتعی با اجرای طرح‌های تبدیل دیم‌زارهای کم‌بازده و توسعه جنگل‌کاری دیم را از دیگر برنامه‌های این اداره در سال جاری عنوان کرد و افزود: تعامل با دستگاه قضایی به منظور تقویت حفظ حاکمیت دولت بر عرصه‌های ملی، اجرای مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز، توجه به دانش بومی، خرده فرهنگ‌ها و ظرفیت‌های محلی در راستای حفاظت و بهره‌برداری از عرصه‌های ملی، تلاش در راستای اجرای قوانین جدید وضع شده از جمله قانون افزایش بهره‌وری و ارتقای جایگاه منابع طبیعی و ... را از دیگر برنامه‌های این اداره در سال جاری برشمرد.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول