اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی چایپاره:

70 درصد مساحت چایپاره منابع طبیعی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی چایپاره گفت: بیش از 70 درصد مساحت چایپاره را منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.

70 درصد مساحت چایپاره منابع طبیعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از چایپاره حسین شهابی‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک با دهیاران، شوراها و بهره‌برداران عرصه‌های طبیعی این شهرستان که در محل سالن جلسات اداره جهاد کشاورزی این شهرستان ترتیب یافته بود اظهار کرد: چایپاره بیش از 950 کیلو متر وسعت دارد که حدود 23 کیلومتر مربع آن را اراضی زراعی تشکیل می‌دهد و بقیه آن هم به اراضی و منابع ملی تعلق دارد.

وی با بیان اینکه از حدود 150 هزار راس دام کوچک و بزرگ شهرستان بیش از 40 درصد آن مازاد بر ظرفیت مراتع شهرستان می‌باشد گفت: همین عامل و عوامل طبیعی دیگر از جمله خشکسالی باعث شده است عرصه‌های این شهرستان با خطر تخریب فزاینده روبه‌رو شود که تهدید جدی برای طبیعت محسوب می‌شود.

این مسئول حوزه‌های بالا دست سد آغچای را مهم‌ترین مناطق در معرض خطر تخریب شهرستان عنوان کرد و افزود: امسال 700 میلیون ریال برای مطالعات احداث سدهای آبخیزداری این منطقه توسط مسئولان تخصیص یافته است که باید طبق برنامه‌ای مصوب هزینه گردد.

وی از دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها و بهره‌برداری عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان خواست با همکاری، تعامل با این اداره مانع تخریب عرصه‌های طبیعی و دست‌اندازی سودجویان به منابع ملی شوند در نتیجه طبیعت بکر همچنان پویا و سرزنده به حیات خود ادامه دهد.

رئیس اداره منابع طبیعی چایپاره حراست از منابع طبیعی را یک وظیفه ملی دانست و اظهار کرد: اقشار مختلف جامعه برای عملی کردن این موضوع و حفظ منابع طبیعی باید به طور مستمر فعالیت کنند و رسانه‌های جمعی نیز در این ارتباط به طور مرتب فعالیت کنند.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول