اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی:

احیای منابع طبیعی در سایه اطلاع‌رسانی امکان‌پذیر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: حفاظت و احیای منابع طبیعی در سایه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی هدفمند امکان‌پذیر است.

احیای منابع طبیعی در سایه اطلاع‌رسانی امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن اراک، یوسف یوسفی در مراسم درختکاری اداره کل راه آهن گفت: خانواده‌ها و مدارس در انتقال فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و توسعه فضای سبز نقش مهم و کلیدی بر عهده دارند که باید این فرهنگ را به فرزندان خود بیاموزند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به دلیل صنعتی بودن و آلوده بودن محیط نیازمند افزایش سرانه فضای سبز است تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و نهادها باید در این خصوص احساس مسئولیت کرده و در رشد سرانه فضای سبز و جنگل استان تلاش کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی ضمن انتقاد از تخریب منابع طبیعی و بهره‌برداری‌های بی‌رویه و غیر اصولی که خسارت‌های جبران‌ناپذیری را در پی دارد گفت: برای جلوگیری از بروز این مشکل نیازمند مدیریت صحیح و دقیق  هستیم.

یوسفی افزود: جهان به این نتیجه رسیده که راه حل بسیاری از مشکلات زیست محیطی احیاء منابع طبیعی و حفاظت از جنگل‌ها، مراتع و فضاهای سبز است که در کشور ما نیز با توجه به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود این فرهنگ در حال گسترش است.

معاون فنی و زیربنائی اداره کل راه آهن اراک نیز در سخنانی بر توسعه فضای سبز و تداوم سنت حسنه درختکاری در راه آهن اراک تاکید کرد.

در پایان مراسم با حضور جمعی از دانش‌آموزان تعدادی اصله نهال توسط مدیر کل منابع طبیعی استان و معاونین اداره کل راه آهن اراک کاشته شد.

انتهای پیام/ن۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول